Næste skridt i programmet... menuer og såd~
Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 19:02

For dem der evt. ikke har fulgt med prøver jeg at lave et lille
windowsprogram helt fra bunden...

Nu skal jeg på en eller anden måde have lavet følgende:

Et display (hvad hedder sådan noget?) hvor jeg kan vise forskellige tal fra
programmet på skærmen.

Nogle der kan hjælpe her?

Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-01-05 19:57

Jacob Jensen wrote:
> [...]
>
> Nu skal jeg på en eller anden måde have lavet følgende:
>
> Et display (hvad hedder sådan noget?) hvor jeg kan vise forskellige tal fra

Du bruger vel "bare" TextOut til at skrive tekst der hvor du vil.
Man kalder det normalt ikke for et display.

Der er et eksempel på hvoran man lave en menu her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/tipwin.html

--
"We learned more from a three minute record, baby
than we ever learned in school"

Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 20:15

> Du bruger vel "bare" TextOut til at skrive tekst der hvor du vil.
> Man kalder det normalt ikke for et display.

Kan jeg give tekstout en int? Hvis ikke hvordan konverterer jeg så min int
til en char*?

Jeg kan godt bare bruge TextOut men jeg tænkte at jeg ville have en lille
box uden for clientarea hvor scoren f.eks. stod i. Hvis man ser i word eller
andre programmer er der gerne sådan noget (f.eks. til valg af
tekststørrelse). I mit tilfælde behøver jeg så bare ikke kunne vælge noget,
jeg skal bare kunne skrive en værdi i feltet.

> Der er et eksempel på hvoran man lave en menu her:
> http://home20.inet.tele.dk/midgaard/tipwin.html

Tak, kigger på det senere.

Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-01-05 21:06

Jacob Jensen wrote:

> Kan jeg give tekstout en int? Hvis ikke hvordan konverterer jeg så min int
> til en char*?

Nej, du kan ikke give TextOut en int, den forstår kun char *

Du kan bruge:
template <typename T>
std::string ToString(T aValue)
{
std::stringstream ss;
ss << aValue;
return ss.str();
}
int i = 123;
std::string S = ToString(i);
TextOut(dc, 10, 10, S.c_str(), S.size());

> [...]
> tekststørrelse). I mit tilfælde behøver jeg så bare ikke kunne vælge noget,
> jeg skal bare kunne skrive en værdi i feltet.

Man kan ret let lave en statusbar, og/eller en toolbar. Men de mere
avancerede "controlbar" er lidt bøvlet at lave med ren Win32Api.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 21:19

> Der er et eksempel på hvoran man lave en menu her:
> http://home20.inet.tele.dk/midgaard/tipwin.html

wohooo. Det var nemmere end jeg troede. Nu er der ikke længere brug for en
txt-fil med reglerne i :)

Programmet:
http://home20.inet.tele.dk/omo/mini_win_program.exe
Og scenen som indlæses: