screen coordinates og client coordinates
Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-05 23:38

Hvordan får jeg lavet screen coordinates om til koordinater i clientarea af
et vindue (jeg har hWnd).

GetClientRect dur ikke får dens left og top koordinater bliver (0,0)
GetWindowRect dur ikke får dér får jeg ikke koordinaterne på clientarea men
på selve vinduet som jeg forstår det.

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-05 23:41

> GetClientRect dur ikke får dens left og top koordinater bliver (0,0)
> GetWindowRect dur ikke får dér får jeg ikke koordinaterne på clientarea
> men på selve vinduet som jeg forstår det.

ahhh - måske GetWindowInfo? Vil det virke? Er der andre måder?

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-05 23:45

> ahhh - måske GetWindowInfo?

Jeg forsøgte lige men:

WINDOWINFO windowinfo;

-> error C2065: 'WINDOWINFO' : undeclared identifier

Jeg har inkluderet windows.h

Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-01-05 23:53

Jacob Jensen wrote:
> [...]

ClientToScreen og ScreenToClient

> Jeg forsøgte lige men:
>
> WINDOWINFO windowinfo;
>
> -> error C2065: 'WINDOWINFO' : undeclared identifier
>
> Jeg har inkluderet windows.h

Tilføj #define WINVER 0x0500 før #include <window.h>
(Så virker dine programmer måske ikke på Win 95).

--
"We learned more from a three minute record, baby
than we ever learned in school"

Fra : Jacob Jensen

Dato : 25-01-05 00:01

> Tilføj #define WINVER 0x0500 før #include <window.h>
> (Så virker dine programmer måske ikke på Win 95).

Jeg fik:

warning C4005: 'WINVER' : macro redefinition
see previous definition of 'WINVER'
error C2065: 'WINDOWINFO' : undeclared identifier

Hvis jeg så dobbeltklikker på "see previous definition of 'WINVER'" vises
windows.h og hvis jeg retter det direkte deri funger det.

Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-01-05 00:11

Jacob Jensen wrote:

> warning C4005: 'WINVER' : macro redefinition
> see previous definition of 'WINVER'
> error C2065: 'WINDOWINFO' : undeclared identifier

Er du sikker på at du skrev #define WINVER 0x0500 _før_
#include <windows.h> alle de steder du inkluderer windows.h?

> Hvis jeg så dobbeltklikker på "see previous definition of 'WINVER'" vises
> windows.h og hvis jeg retter det direkte deri funger det.

Det er nok ikke nogen god idé at rette i kompilerens header-filer.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 25-01-05 00:17

> Er du sikker på at du skrev #define WINVER 0x0500 _før_
> #include <windows.h> alle de steder du inkluderer windows.h?

Ikke alle steder

Jacob

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-01-05 13:31

> [...]
>
> GetClientRect dur ikke får dens left og top koordinater bliver (0,0)
> GetWindowRect dur ikke får dér får jeg ikke koordinaterne på clientarea

Hvad så med ScreenToClient ?

Niels Dybdahl

Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 14:55

> Hvad så med ScreenToClient ?

Ja den må da virke. Jeg lavede en workaround med GetWindowInfo, men det
kunne være jeg skulle lave det om igen.

Jacob