ShowCursor vil ikke som jeg vil (windows a~
Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-05 21:32

Hej

Har jeg misforstået noget eller skulle ShowCurser(1) gøre at cursoren ikke
længere bliver vist?

Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-01-05 23:23

Jacob Jensen wrote:
> Hej
>
> Har jeg misforstået noget eller skulle ShowCurser(1) gøre at cursoren ikke
> længere bliver vist?

Nej, det bør få cursoren til at blive vist.
Du skal dog huske på at du skal fjene cursoren lige
så mange gange som du viser den.
Normalt vil man fjerne cursoren i ved WM_KILLFOCUS
og sætte den ved WM_SETFOCUS.
Hvis en anden app sætter cursoren, vil den blive fjernet
fra din app, da der i windows kun er en cursor.

--
"We learned more from a three minute record, baby
than we ever learned in school"

Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-05 23:54

> Nej, det bør få cursoren til at blive vist.

Hmm... da ikke ifølge MSDN:

"int ShowCursor(BOOL bShow);

Specifies whether the internal display counter is to be incremented or
decremented. If bShow is TRUE, the display count is incremented by one. If
bShow is FALSE, the display count is decremented by one.

This function sets an internal display counter that determines whether the
cursor should be displayed. The cursor is displayed only if the display
count is greater than or equal to 0. If a mouse is installed, the initial
display count is 0. If no mouse is installed, the display count is ­1."

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 12:09

> [...]
> count is greater than or equal to 0. If a mouse is installed, the initial
> display count is 0. If no mouse is installed, the display count is ­1."

Er der nogen der har erfaring med det her? Jeg kan ikke få det til at virke.

Jacob

Fra : Martin Dyring

Dato : 26-01-05 13:04

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
[...]
> Er der nogen der har erfaring med det her? Jeg kan ikke få det til at
> virke.

Hej Jacob,

Læs beskrivelsen igen (og bemærk parameter-navnet der også er sigende .

For at vise cursoren skal du kalde ShowCursor(true), for at være sikker på
den er skjult (i tilfældet hvor der ikke er mus installeret) skal du kalde
ShowCursor(false).

--
Mvh,
Martin Dyring

Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 15:00

> [...]
> den er skjult (i tilfældet hvor der ikke er mus installeret) skal du kalde

Jeg havde vist overset "or equal to 0". I har ganske ret.

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 15:13

> Du skal dog huske på at du skal fjene cursoren lige
> så mange gange som du viser den.

Lige nu gemmer jeg den ved et venstreklik i mit vindue og viser den igen ved
næste venstreklik i vundet osv....

>Normalt vil man fjerne cursoren i ved WM_KILLFOCUS
>og sætte den ved WM_SETFOCUS.

msdn siger "The WM_SETFOCUS message is sent to a window after it has gained
the keyboard focus. " Men hvornår får et vindue keyboard focus?

> Hvis en anden app sætter cursoren, vil den blive fjernet
> fra din app, da der i windows kun er en cursor.

Som det er nu bliver min cursor vist så snart jeg flytter den uden for mit
vindue. Også selvom jeg har skjult den. Når jeg så flytter musen ind over
mit vindue igen bliver den skjult. Hvordan kan det være hvis der kun er en
cursor?

Programmet ligger her hvis det er nemmere at forklare når i også ser det:
http://home20.inet.tele.dk/omo/mini_win_program.exe

I skal lige hente denne fil også:
(Det er bare en beskrivelse af de ting der skal være på "banen". Den bliver
indlæst af programmet)
http://home20.inet.tele.dk/omo/scene.txt

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-01-05 15:34

Og her er reglerne så i ved hvordan programmet bør opføre sig:

http://home20.inet.tele.dk/omo/rules.txt

Jacob