opskrifter med citroner
Fra : Fru Hof

Dato : 22-05-01 08:27

Hej!
Et eller andet er sket med serveren, så her sender jeg lige mit indlæg
igenigen

> Har I nogle forslag til en ret eller to, hvor citroner er en
> hovedingrediens. (jeg regner med, at smagen er meget intens)

Hej!
Tak for jeres respons. Jeg er temmelig imponeret over din orden på
opskrifter Klaus!

Jeg tror, at jeg vil lave en landkylling med citroner, den opskrift havde
jeg lige glemt i farten.
- og så vil jeg prøve at sylte citronerne, tanken om at kunne prale med at
have dem stående i et glas til fremvisning, tiltaler mig (og at bruge dem
selvfølgelig) og lave citronsalt. Når så vennerne også har fået lov til at
dele en citron til det gin&tonic sammenskudsgilde, jeg har inviteret til (de
kommer med gin & tonic, jeg giver citronen), så kan jeg vist ikke vride mere
ud af de 7 stk.

Jeg har flere gange fået kerner til at spire og vokse op til et lille træ på
15-20 cm, for så bare at glemme det en varm dag på terrassen med katatrofale
følger. Derfor købte jeg for et par år siden et lidt større træ på tilbud i
det lokale supermarked. Træet er nu blevet ca 1 m højt og med en diameter på
stammen ca som et kosteskaft. De førstes nye skud hvert år klipper jeg af,
da de er temmelig slappe, mens de næste får lov at sidde, vel og mærke hvis
de ikke fylder for meget. Blomsterne skal man selv bestøve. Hvis det er
rigtigt, at man høster citronerne grønne om efteråret, og at de kan hænge i
månedsvis på træerne, kan jeg bedre forstå, at det eneste der har ændret sig
siden september/oktober er farven, der er nu flot gul. Skallen virker mere
tynd og fin end købecitroner. Næste høst er allerede på størrelse med
valnødder. Træet står på en sydvendt altan om sommeren og tages ind, når
frosten truer. Eneste ulempe indtil nu er, at jeg skal have barnepige til
træet, når vi er væk, det drikker nemlig temmelig meget vand.

mvh
Tove

Fra : Svend Andersen

Dato : 22-05-01 09:41

1008046m001@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>hvis
>de ikke fylder for meget. Blomsterne skal man selv bestøve.

Hvordan bestøver man selv blomsterne ?

Hilsen Svend A

Fra : Fru Hof

Dato : 22-05-01 15:30

"Svend Andersen" <svend@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan bestøver man selv blomsterne ?
>
> Hilsen Svend A

med en meget fin pensel og forsigtigt, da blomsterne er lidt skrøbelige.

vh
Bien Tove

Fra : Svend Andersen

Dato : 22-05-01 20:44

1008046m001@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>med en meget fin pensel og forsigtigt, da blomsterne er lidt skrøbelige.

TAK )
-men hvad skal der på penslen ?

hilsen Svend A

Fra : Fru Hof

Dato : 23-05-01 08:51

> TAK )
> -men hvad skal der på penslen ?
>
> hilsen Svend A

- intet, det klarer blomsterne selv (blomsterstøv)

Tove