IE ja, men NN nej!?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-05-01 08:29

Hvorfor kan Netscape-brugere efter sigende ikke åbne min hjemmeside når de
prikker på piben på www.grandt-aarhus.dk? Gør de det, så får de kun en blank
hvid side. Hvorimod der ikke er problemer for Internet Explorer-brugere.

Hvordan kan jeg gøre siderne tilgængelige for NN-folket?

Det er jo formentlig noget med at indsætte koder eller tags eller hvad de
hedder et sted på index-sidens HTML. Men nøjagtig hvad skal jeg tilføje
nøjagtig hvor? Pliz....

Mvh.: JG-Hamigen

Fra : jopa

Dato : 22-05-01 10:36

Jørgen Grandt skrev bla.
> Hvorfor kan Netscape-brugere efter sigende ikke åbne min hjemmeside når de
> prikker på piben på www.grandt-aarhus.dk?

Hej Jørgen det virker fint her i Netscape 6

jopa

www.jp-web.dk

Fra : Morten Andersen

Dato : 22-05-01 10:51

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse

> Jørgen Grandt skrev bla.
>
> Hej Jørgen det virker fint her i Netscape 6
>
> jopa

Det virker ikke i Netscape Navigator 4.08
Morten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-05-01 14:47

Fjern alle inline styles fra dit frameset og det vil virke i NN4.x.
Du kan i stedet bruge et style sheet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-01 15:43

Tue, 22 May 2001 09:28:38 +0200, skrev "Jørgen Grandt"
<Granny@oncable.dk>:

>Hvordan kan jeg gøre siderne tilgængelige for NN-folket?

Det er muligvis p.gr.a.
images/Migselv/Sombrero-i-bif.jpg

Prøv at rette filnavnet til
images/Migselv/Sombrero_i_bif.jpg
eller evt. (bedre, hvis du vil acceptere det i et ord)
images/Migselv/Sombreroibif.jpg

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-05-01 16:10

Tak, Knud.
Jeg har straks omdøbt billedet. Tror du det virker nu - også i forsk.
Netscape-versioner?
Mvh.: Jørgen

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-01 20:46

Tue, 22 May 2001 17:10:24 +0200, skrev "Jørgen Grandt"
<Granny@oncable.dk>:

>Jeg har straks omdøbt billedet. Tror du det virker nu - også i forsk.
>Netscape-versioner?

Jeg har lige min maskine op igen, så jeg har pt. ingen Netscape 4 på
maskinen, men jeg skulle alligevel hente den, så når jeg har gjort
det, så skal jeg nok melde tilbage eller prøve at lave en fejlfinding.

Men du skal nok ikke ikke forvente et svar før engang i løbet af i
morgen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-01 05:44

<Granny@oncable.dk>:

>Jeg har straks omdøbt billedet. Tror du det virker nu - også i forsk.
>Netscape-versioner?

Det gør det ikke og det er svært for mig at lave en fejlfinding.
Når jeg åbner siden online, så kan jeg ikke se siden, heller ikke selv
om jeg skriver den direkte adresse
<http://www.grandt-aarhus.dk/grandt.htm>, men skriver jeg de to
undersiders adresser, så kan jeg godt se dem hver for sig.

Gemmer jeg siderne lokalt for at prøve at finde fejlen, så virker
siderne godt nok, som de skal, så det er lidt svært for mig at
lokalisere fejlen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-05-01 08:24

Hej Knud:
Nu har jeg fjernet hotspotten på piben og gjort hele index-sidens billede
til et hyperlink. Gider du tjekke om dét gør en forskel til det bedre i
Netscape?
Mvh.: Jørgen

--
Hamigen's HomePage: www.grandt-aarhus.dk

Fra : Morten Andersen

Dato : 23-05-01 10:01

Hej Jørgen,

Det virker stadig ikke i Netscape 4.x. Måske du skulle prøve at fjerne
følgende fra dit frameset i filen grandt.htm:

style="border: medium none rgb(0,0,0)"

Det står der 2 gange så vidt jeg kan se. Det kan være at visse Netscape
versioner laver kudder i den pga. overstående kode.
Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-01 15:30

Wed, 23 May 2001 09:23:32 +0200, skrev "Jørgen Grandt"
<Granny@oncable.dk>:

>Nu har jeg fjernet hotspotten på piben og gjort hele index-sidens billede
>til et hyperlink. Gider du tjekke om dét gør en forskel til det bedre i
>Netscape?

Fejlen må ligge i http://www.grandt-aarhus.dk/grandt.htm og ikke i
indgangssiden.

Prøv at lave denne side uden:
marginwidth="15" marginheight="12" style="border: medium none
rgb(0,0,0)" og den anden border, for at fejlfinde, om det er årsagen.
Så må man tilpasse den bagefter.

Ville det ikke bedre at sætte margin i siderne, der åbnes i
framesættet?

Det pudsige er at siderne virker når jeg gemmer den lokalt og så åbner
den i Netscape 4.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-05-01 17:49

Hej alle: tak for hjælpsomhed.
Trods forsøg på snart sagt hvadsomhelst kan jeg stadig ikke finde ud af det.
Og vælger derfor nu at leve med at ikke alle Netscape-brugere kan åbne mine
sider.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-05-01 23:10

Se venligst min besvarelse. Det er et velkendt problem forårsaget af
NN4's extremt dårlige understøttelse af inline styles.

Fra : Andreas Paasch

Dato : 23-05-01 21:21

Altså, lige for at vende tilbage til det image map og manglende
understøttelse i Netscape.

Ifølge min HTML bibel her forholder det sig således, at et frameset IKKE
defineres med et body-tag .. hvilket dog sker hos Jørgen Grandt.
Da IE er relativt meget fejltolerant hvorimod NN ikke er det i 4.x
udgaverne - ved ikke om 6.x er - kunne det jo tænkes at det er der hele den
basale fejl er.
I betragtning af, at man faktisk godt kan klikke på det image med piben og
kalde siden frem - uden dog at få indholdet vist - er det min opfattelse, at
det er selve framesettet den er gal med.
Og indtil videre har min bibel vist sig at have ret - når jeg har læst og
søgt for at blive klogere ....

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-05-01 22:20

Nu har jeg ændret i HTML igen, forhåbentlig sådan som Knud foreslog. Og dét
gir ingen bøvl på min egen IE. Mon NN 4.x såvel som 6.x nu også er med på
vognen...?
Mvh.: Jørgen

Andreas Paasch <Andreas@Paasch.Net> skrev i en

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 01:11

Wed, 23 May 2001 23:19:48 +0200, skrev "Jørgen Grandt"
<Granny@oncable.dk>:

>Nu har jeg ændret i HTML igen, forhåbentlig sådan som Knud foreslog. Og dét
>gir ingen bøvl på min egen IE. Mon NN 4.x såvel som 6.x nu også er med på
>vognen...?

Virker fint nu.

Vil du ikke godt kigge lidt på din citeringsteknik, der er ingen grund
til at medsende hele det indlæg, som du svarer på, så ville man jo
ende med megalange indlæg.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-01 23:39

Wed, 23 May 2001 22:20:52 +0200, skrev "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net>:

>Ifølge min HTML bibel her forholder det sig således, at et frameset IKKE
>defineres med et body-tag .. hvilket dog sker hos Jørgen Grandt.

Der er ikke defineret nogen body, som ikke må være der.
Den body, som er der, bruges, hvis man skulle en browser som ikke
understøtter frames og vil så vise indholdet, som der står indenfor
<noframes>.