Fungerer DVD-RW på PowerMac MP MDD, F
Fra : JHP

Dato : 11-02-05 20:32

Hej

Jeg har en Powermac 1,25GHz (MP) og der sidder et Pioneer 105 superdrive
(skriver med 4x). Det var min opfattelse, at jeg kunne benytte DVD-RW i
dette drev.

Hvordan gør jeg mon dette?

Jeg kan ikke få maskinen til at æde disken. Den kommer bare ud igen. Jeg
har også Toast 6 Titanium men der sker heller ikke så meget.

Er det bare spild af penge at købe 10 stk. Verbatim DVD-RW?

Mvh Joakim

Fra : Brian Hansen

Dato : 12-02-05 01:59

"JHP" <no-spam-to-me@jXhXpXwXeXb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har også Toast 6 Titanium men der sker heller ikke så meget.
>
> Er det bare spild af penge at købe 10 stk. Verbatim DVD-RW?

Jeg har en Pioneer 105 i min G3'er og det køre fint med DVD-RW (Princo).

Brian

Fra : JHP

Dato : 13-02-05 22:23

Brian Hansen wrote:

> Jeg har en Pioneer 105 i min G3'er og det køre fint med DVD-RW (Princo).

Kommer den frem som en alm. disk i Finder?
Skal man gøre noget specielt for at bruge dem?

Er der nogle der har fået Verbatim RW til at virke i 105 drevet, for det
ville jo være rart at vide, om det er skiverne eller drevet der er
underligt/defekt?

mvh Joakim

Fra : Morten Lind

Dato : 13-02-05 22:39

JHP <no-spam-to-me@jXhXpXwXeXb.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogle der har fået Verbatim RW til at virke i 105 drevet, for det
> ville jo være rart at vide, om det er skiverne eller drevet der er

Hvis det hjælper noget, virker de fint i 103-drevet(Verbatim DVD-RW,
altså) - er du sikker på, at drevet kan køre x4?
103 kører kun x2
M.

Fra : JHP

Dato : 14-02-05 21:56

Morten Lind wrote:

> Hvis det hjælper noget, virker de fint i 103-drevet(Verbatim DVD-RW,
> altså) - er du sikker på, at drevet kan køre x4?
> 103 kører kun x2
> M.

Jeg har fundet et review her
(http://www.dvdwriters.co.uk/reviews/pioneer/dvr105p1.htm) og der står
der, at den kan skrive DVD-RW 2x
Er situationen den, at skiven (Verbatim) ikke kan downgrades?
Jeg har købt en fujifilm DVD-RW "up to 2x" og den kunne godt genkendes.
Jeg smed et par GB på den via Toast og under verify meldte den en fejl.
Nu er den ved at lave en erase, og så må jeg se, om det gør en forskel.

sikken en jungle

mvh Joakim

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-05 12:32

> [...]

> der, at den kan skrive DVD-RW 2x
> Er situationen den, at skiven (Verbatim) ikke kan downgrades?

JA - du kan ikke bruge x4 skiver i et drev, der kun brænder i op til x2.
Jeg var gennem samme mølle, da min a-103 kun brændte x1(Inden
firmwareopdateringen, der lå på OS X, 10.3)

> [...]
> Jeg smed et par GB på den via Toast og under verify meldte den en fejl.
> Nu er den ved at lave en erase, og så må jeg se, om det gør en forskel.

Ja

> mvh Joakim

M.