RAM til iBook G4
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-02-05 14:36

Hey

Efter søgen tykt og tyndt på nettet og i denne gruppe er jeg kommet frem
til, at det ikke behøver være Apple-RAM jeg smider efter den. Jeg kan på
Crusials side se hvilken type RAM jeg præcist skal bruge men disse
varenumre kan jeg ikke finde på EDBPriser - jeg kan finde RAM med
tilsvarende specs men ikke samme varenummer.

En løsning kunne være, at bestille det via Crusials side som ovenikøbet
heller ikke er ret dyr med fragt som man kunne fristes til at tro, men
da konen skal bruge noget andet hardware også kunne det være smart hvis
vi kunne bestille fra samme danske shop så fragten minimeres lidt.

Ved I hvor jeg kan finde RAM til min iBook G4 som passer 112% ?

Og sidst, men ikke mindst... hvor stor er forskellen fra mine 256MB nu
og til evt. 512 eller 784? Jeg bruger den til billeder, musik, netsurf
osv, rent uprof. På min desktop har jeg 512 kørende med Linux/KDE. Hvor
krævende er Mac OS X Panther til sammenligning?

På forhånd mange tak!

MVH
Martin

Fra : tes

Dato : 09-02-05 21:13

Hej Martin,

Jeg har købt RAM til min iBook for Crusial og er ret begejstret for
deres service. Jeg føler mig overbevist om at de er serise mht. om RAM
passer. Frag-omkostningen kan det vist heller ikke gøres meget billigere
hos web-shop i DK. Jeg synes at erindre en pris på 5 euro og så kommer
det nærmest dagen efter med currier. Det er jo ikke væsentligt dyrere
end en pakke med PostDanmark. Desuden har jeg utroligt dårligere
erfaringer med en dansk web-shop - også selvom den var såkaldt 'e-
mærket' - der er altså nogle 'cowboys' blandt de handlende hos edb-
priser

vh Lars

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-02-05 14:02

Martin Johansen [6000] <visit_website@tuxxdk.invalid> wrote:

> [...]
> vi kunne bestille fra samme danske shop så fragten minimeres lidt.
>
> Ved I hvor jeg kan finde RAM til min iBook G4 som passer 112% ?

Har du købt? For jeg har fået ovenstående til overs.

Flemming Rubini

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-05 14:39

In article <1grrtlf.1l7jnuv17ekeyoN%flemming@rubini.invalid>,
flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:

> Har du købt? For jeg har fået ovenstående til overs.

Nej ikke endnu. Hvad har du til overs? 256 eller 512?

MVH
Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-02-05 14:55

Martin Johansen [6000] <visit_website@tuxxdk.invalid> wrote:

> Nej ikke endnu. Hvad har du til overs? 256 eller 512?
>
> MVH
> Martin

512 Mb Ram til iBook eller Powerbook

Crucial 512 Mb 200-PIN SODIMM 64MX64 DDR PC2700 NON-ECC

I ubrudt emballage. Den er er bleven til overs fordi jeg fik min iBook
leveret med ram, som kulance for uheldig sagsgang.

Pris: 700,- kr. incl forsendelse.

Flemming Rubini

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-05 20:43

In article <1grrw1o.1llj3tc1lj96nyN%flemming@rubini.invalid>,
> [...]

> I ubrudt emballage. Den er er bleven til overs fordi jeg fik min iBook
> leveret med ram, som kulance for uheldig sagsgang.

Okay det lyder ikke tosset.

Jeg vender lige tilbage når økonomien er til det (tager chancen og håber
du ikke har solgt . Virker din mail?

MVH
Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-02-05 21:01

> [...]

> Okay det lyder ikke tosset.
>
> Jeg vender lige tilbage når økonomien er til det (tager chancen og håber

Ja min reply-adresse er god nok.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

> [...]

> osv, rent uprof. På min desktop har jeg 512 kørende med Linux/KDE. Hvor
> krævende er Mac OS X Panther til sammenligning?

hvis du nøjes med ét eller to bruservinduer (og dermed osse én tab) i
Safari og få andre vinduer er 256MB ok.

Det samme gør sig sikkert gældende hvis du skruer ned for gejlet i din
KDE og ikke kører for mange Konqurer vinduer. Vil du have fler åbne
vinduer (der caches i RAM) og skruer op for transperans og bruger ikoner
i høj opløsning vil 256 er heller være tilfredsstillende til KDE.

I OSX's aqua bryugerflade kan du ikke skrue nær så meget ned for
eyecandy som du kan i KDE.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-05 10:12

In article <1gruitp.jfcm9d1c7su6xN%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> [...]
> i høj opløsning vil 256 er heller være tilfredsstillende til KDE.
>
> I OSX's aqua bryugerflade kan du ikke skrue nær så meget ned for

Jeg nøjes ikke med 2.. jeg har gerne 10 åbne + im program + iTunes + dit
og dat.. og af og til så står den altså og snurrer ret kraftigt af mig :)

512MB er bare en del dyrere end 256, faktisk næsten 3 gange så dyrt, så
jeg overvejer lidt om 256 er nok?

MVH
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-05 14:01

Martin Johansen [6000] <visit_website@tuxxdk.invalid> wrote:

> 512MB er bare en del dyrere end 256, faktisk næsten 3 gange så dyrt, så
> jeg overvejer lidt om 256 er nok?

ca 500kr for at få 512MB i fra Apple, eller ca 500kr for en 512MB stang
hos den lokale PC pusher er vel ikke afsindigt dyrt?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT