Tiger, iBook, iWork
Fra : frikapitalist@gmail.~

Dato : 07-02-05 21:14

Er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvornår den nye version
af OS 10 udkommer?

Er kvalitetsproblemerne der har plaget iBooks overstået og er den
langsom som en snegl eller hurtig som en skildpadde?

Er iWork noget værd og kommer der et regneark i samme pakke eller
stil?

1, 2 ,3 svar!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-02-05 21:47

In article <1107807243.715714.218300@c13g2000cwb.googlegroups.com>, frikapitalist@gmail.com wrote:
> Er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvornår den nye version
> af OS 10 udkommer?

WWDC i sensommeren.

> Er kvalitetsproblemerne der har plaget iBooks overstået og er den
> langsom som en snegl eller hurtig som en skildpadde?

Min 800MHz G4 har ikke haft problemer.

> Er iWork noget værd og kommer der et regneark i samme pakke eller
> stil?

Ja, men det er på engelsk. Og regnearket kommer først i næste version.

> 1, 2 ,3 svar!

Done.

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 08-02-05 15:32

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Ja, men det er på engelsk. Og regnearket kommer først i næste version.

Jeg tror ikke man skal regne med at der kommer et regneark i iWork lige
med det samme. Keynote 1 blev introduceret for 2 år siden og det er
først nu der er kommet Pages. Så mit gæt på tidspunket for Apples
regneark er ca. januar 2007.

I mellem tiden kan man så bruge Mariner Calc
<http://www.marinersoftware.com/> eller hvas man nu kan finde på.

Magnus
--
"TV can make you think that you are being educated, when in fact all
you're doing is blinking your life away with a remote control."

Fra : Fri Kapitalist

Dato : 07-02-05 22:17

Povl H. Pedersen wrote:

> WWDC i sensommeren.

Hmm, siden jeg ikke absolut står og mangler en bærbar er det vel mest
fornuftigt at vente til den nye version, så er de penge sparet.
Grafikkortet i iBooks trænger også til en opgradering hvis det skal
understøtte den nye version. Mom ikke det sker inden eller ved WWDC
(World Wrestling Death Cup?)?

> Min 800MHz G4 har ikke haft problemer.

Glæder mig at høre, men iBooks har jo været plaget af
kvalitetsproblemer, desvære synes jeg at PowerBooks er alt for dyre,
med mindre der kommer en G5 i.

> Ja, men det er på engelsk. Og regnearket kommer først i næste
version.

Der går vel et års tid inden en ny version?

> Done.

Takker.

Fra : Zaphod B

Dato : 07-02-05 22:49

Fri Kapitalist <frikapitalist@gmail.com> wrote:

> Glæder mig at høre, men iBooks har jo været plaget af
> kvalitetsproblemer,

Det stemmer vel ikke helt som en generell påstand, IMHO. Det har vært
kvalitetsproblemer med helt særlig noen av de tidlige G3-baserte iBook.
Ellers tror jeg vel ikke det generelt har vært spesielt mye å utsette på
iBook.

Hastigheten med nåværende modell (1,2-1,33 GHz) er helt
tilfredsstillende etter min smak. Man skal bare huske at det ikke er en
tung arbeidsstasjon, men en personlig maskin til generell
databehandling.

> desvære synes jeg at PowerBooks er alt for dyre,
> med mindre der kommer en G5 i.

Nja... De er jo blitt raskere og bedre nå for kun en uke siden. Men
vanskelig å diskutere med "jeg synes"!
--
/Z

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 08-02-05 09:34

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> [...]
> kvalitetsproblemer med helt særlig noen av de tidlige G3-baserte iBook.
> Ellers tror jeg vel ikke det generelt har vært spesielt mye å utsette på

De rapporter jeg har set har ofte været fra folk med utrolig mange
gentagne problemer. Jeg har en mistanke om at de måske har for vane at
hvile hænderne hårdt på fladen under tastaturet og kommer til at presse
noget sammen, som ikke skulle. Det er selvfølgelig en konstruktionsfejl
i så fald.

Fra : Zaphod B

Dato : 08-02-05 11:16

> [...]
> hvile hænderne hårdt på fladen under tastaturet og kommer til at presse
> noget sammen, som ikke skulle. Det er selvfølgelig en konstruktionsfejl

En generasjon av hvite iBook G3 (600-700 MHz 12", tror jeg) hadde et
stort problem med skjermen, slik at de fikk sort el. stripet skjerm
etter en stund. Det var en konstruksjonsfeil som Apple etterhvert
godtok. Det hjalp ikke å sende dem til vanlig reparasjon, de kom nemlig
tilbake med samme feil (det var jo slik de var satt sammen i
utgangspunktet). Etterhvert fant man en måte å løse det på, og masser av
dem ble fikset. Men jeg vet ikke om noe annet, generisk problem med
iBook i forhold til PowerBook.
--
/Z