Norton commander fil-browser
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-02-05 20:58

Hej NG.

Jeg troede ellers allerede jeg havde spurgt om hvad i kan anbefale af
"Norton Commander" clon til mac os 10.3.7. Men jeg kan ikke finde
indlægget... Så det er åbenbart forsvundet ud i den blå luft.

Sagen er den at jeg vil rydde op på min harddisc og det er altså meget
nemmere med sådan en NC-klon. Til dem der ikke ved hvad det er, så er
det ligesom windows stifinder eller tilsvarende, hvor man har to vinduer
adskilt af en lodret bjælke. I de 2 vinduer (højre og venstre) kan man
så let kopiere og flytte filer frem og tilbage.

Hvad findes der?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-02-05 22:46

In article <420676e3$0$48652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg troede ellers allerede jeg havde spurgt om hvad i kan anbefale af
> "Norton Commander" clon til mac os 10.3.7. Men jeg kan ikke finde
> indlægget... Så det er åbenbart forsvundet ud i den blå luft.

Det tror jeg også. Jeg har i hvert fald ikke set det.

> [...]
> to vinduer adskilt af en lodret bjælke. I de 2 vinduer (højre og
> venstre) kan man så let kopiere og flytte filer frem og tilbage.

Hvorfor åbner du ikke bare to Finder-vinduer? Det er rigtig smart at
have to brede vinduer stillet til at vise kolonner og så anbringe dem
over hinanden, så de hhv. fylder den øverste og den nederste halvdel af
skærmen. Så kan man rigtig flytte rundt på tingene, mens man bevarer et
godt overblik.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-02-05 09:58

Henrik Münster wrote:
> In article <420676e3$0$48652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

-snip-

> [...]
> over hinanden, så de hhv. fylder den øverste og den nederste halvdel af
> skærmen. Så kan man rigtig flytte rundt på tingene, mens man bevarer et

Jeg syntes ikke at det er så smart. F.eks. kan du ikke bruge
piletasterne + tastatur-kommandoer. Overblikket er dårligt, man rammer
det forkerte vindue når man bruger mus og til at flytte mange filer
rundt bliver det altså IMO ret trættende at skulle bruge en lille
touchpad på en powerbook.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-02-05 23:06

> [...]

> "Norton Commander" clon til mac os 10.3.7. Men jeg kan ikke finde
> indlægget... Så det er åbenbart forsvundet ud i den blå luft.

mc (midnight comander), installeres som de fleste andre *nic programmer
let med fink <http://fink.sourceforge.net>

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-02-05 10:04

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> mc (midnight comander), installeres som de fleste andre *nic programmer
> let med fink <http://fink.sourceforge.net>

Jeg prøvede ellers en gang tidligere uden held... Noget med dependencies
tror jeg. Jeg vender tilbage hvis det endnu engang ikke virker...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-02-05 16:04

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg prøvede ellers en gang tidligere uden held... Noget med dependencies
> tror jeg. Jeg vender tilbage hvis det endnu engang ikke virker...

Den må da findes færdigcompileret til OS X et eller andet sted.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-02-05 18:26

Axel Hammerschmidt wrote:
-snip-

> Den må da findes færdigcompileret til OS X et eller andet sted.

Ok, nu har jeg prøvet og det virker sådan set også nogenlunde. Men nu
virker mit tastaturs æøå ikke i terminal. Og i MC kan jeg ikke bruge
pilene. Den skriver bare bogstaverne ABCD for de 4 retninger (et bogstav
for hver retning).

Når jeg trykker æøå i Terminal får jeg nu: \303\246\303\270\303\245

Hvem kan hjælpe med det?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg prøvede ellers en gang tidligere uden held... Noget med dependencies
> tror jeg. Jeg vender tilbage hvis det endnu engang ikke virker...

så har du dimset uautoriseret med din fink. mc er i stable og den binære
pakke hentes og installeres inkl evt. afhængigheder med:

sudo apt-get install mc

det bør være smertefrit.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-02-05 06:50

On Sun, 06 Feb 2005 20:58:29 +0100, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

Hvad med Disk Order?

Her er et screenshot:
http://image.versiontracker.com/scrnsht/47755/172748/504do096.jpg

Her kan det hentes:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22608

Mvh

Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-02-05 21:36

Peter Andersen wrote:

> On Sun, 06 Feb 2005 20:58:29 +0100, Martin Jørgensen
> [...]

Genialt. Det ser interessant ud - takker mange gange.