Monster iCarPlay
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-02-05 11:39

Hej

Jeg har prøvet at købe subject på amazon.com, men de vil ikke sende
til Danmark... Kender I en smart måde at få det klaret? Eller kender i
tilsvarende produkter med lader og sender i en, og som er af rimelig
god kvalitet?

http://www.monstercable.com/productpage.asp?pin=2084

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-02-05 11:52

On Thu, 03 Feb 2005 11:39:20 +0100, jesper@FJERNveloce.dk wrote:

> Jeg har prøvet at købe subject på amazon.com, men de vil ikke sende
> til Danmark...

Hvorfor ikke?

(Sådanne FM sendere er da vist ulovlige i Danmark?)

Mvh.

--
"It's kind of important to have peace on earth." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-02-05 13:31

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Hvorfor ikke?

Godt spørgsmål... Den kom med en fejl om at der var restriktioner...

> (Sådanne FM sendere er da vist ulovlige i Danmark?)

Jo - det er de Faktisk skal jeg bruge den til en skiferie i
Canada, men jeg ved jo ikke om jeg kan nå at købe når vi kommer
derover. Vi lander i Calgary, så måske er jeg heldig...

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-02-05 17:24

On Thu, 03 Feb 2005 13:30:55 +0100, jesper@FJERNveloce.dk wrote:

> Godt spørgsmål... Den kom med en fejl om at der var restriktioner...

> Jo - det er de

Det kan være det er derfor Amazon ikke vil sælge den til dig? De
plejer jo ikke at have problemer med at ville sælge bøger o.l.

Gad vide om man kan bestille Mein Kampf fra Tyskland?

Mvh.

Fra : Sebastian

Dato : 03-02-05 16:08

> [...]

> til Danmark... Kender I en smart måde at få det klaret? Eller kender i
> tilsvarende produkter med lader og sender i en, og som er af rimelig

AFAIK er det kun drift af FM sendere forbudt, medmindre du har en særlig
tillædelse, som fx. Broadcast Denmark har.
FM transmittere har en stærk begrænsning. De transmitterer lyden på FM
båndet. Disse små dimser har ofte en meget indeskret bærerfrekvens, som
virker forstyrende på andet der operer på dette frekvensområde. Desuden
er lydkvaliteten af FM båndet ikke noget råbe hurra for. DR og Broadcast
Denmark gør store armbøjninger for at få fx. torsdagskoncerten til at
lyde ordentlig, men FM har nu en gang sine begrænsninger. Lytter man til
en LP eller CD er forkellen til FM radio iørefallende.

IMO få du en "rimelig god kvalitet" kun ved at forbinde iPod og
bilstereo med en ledning. Har du undersøgt om din bilradio har en AUX
indgang? Kan du få en Dension iceLink (Plus) til din bilradio?
http://www.cyberport.de sender det gerne til DK. Jeg har handlet flere
gange hos Cyberport og kan kun anbefale stedet. Du få alle omkostninger
at vide i forvejen. Dog kræver det at man kan læse tysk.

rgds
Sebastian
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-02-05 17:08

thorfinn@ofir.dk (Sebastian) writes:

[snip - noget om fm-kvalitet]

> [...]
> gange hos Cyberport og kan kun anbefale stedet. Du få alle omkostninger
> at vide i forvejen. Dog kræver det at man kan læse tysk.

Tak for indsparket! Ja. Du har helt ret i dine betragtninger. Sagen er
at det jo ikke kun skal virke i min egen bil, men også i f.eks. den
lejede bil som vi skal bruge i Canada. (og så har min egen bil faktisk
en skod radio, så måske skulle man genoverveje...) Tape er derfor
desværre også udelukket.

Men tak.