Trådløst netværk på gamel iMac
Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 30-01-05 21:15

Hej NG

En bekendt af mig har fået tilbudt en gammel iMac, jeg ved ikke hvilken
model, kun at det er en af de sammenbyggede modeller, det må være bondi
eller hvad det nu var de hed. Nå men spørgsmålet var om den kunne komme
på et trådløst netværk. Jeg kan ikke finde ud af om der kan monteres et
airport kort i den, eller et andet kort så den kan komme på det trådløse
net.
Kan nogle hjælpe?

Hilsen

Thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-05 21:52

Thomas Bach Piekut <piekut@mail.dk> wrote:

> [...]
> på et trådløst netværk. Jeg kan ikke finde ud af om der kan monteres et
> airport kort i den, eller et andet kort så den kan komme på det trådløse

Er der skuffe i den eller slot til CD'ere ?

Er der en låge foran stikkene i højre side eller er der frit
tilgængelige ?

Er der FireWire i den ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Zaphod B

Dato : 31-01-05 07:07

> Jeg kan ikke finde ud af om der kan monteres et

Det finnes USB-adaptere, men jeg vet ikke hvilke som har støtte for Mac
OS. Google is your friend!
--
/Z

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-01-05 16:25

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> Det finnes USB-adaptere, men jeg vet ikke hvilke som har støtte for Mac
> OS. Google is your friend!

Du citerer noget jeg ikke har skrevet.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Zaphod B

Dato : 31-01-05 19:23

> Du citerer noget jeg ikke har skrevet.

Unnskyld, min feil. Sloppy quoting. Det var Thomas Bach Piekut
<piekut@mail.dk> som skrev det.
--
/Z

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-01-05 21:40

In article <1gr809m.jm8vl91msgk1eN%piekut@mail.dk>,
piekut@mail.dk (Thomas Bach Piekut) wrote:

> [...]
> der kan monteres et airport kort i den, eller et andet kort så den
> kan komme på det trådløse net. Kan nogle hjælpe?

Man kan altid sætte en ekstern wireless ethernet bridge på. Jeg har selv
haft en gammel bondi blå 233 MHz iMac kørende med sådan en fra Linksys i
årevis (WET11 eller sådan noget). Det virker fint. Der findes også
eksterne netværksdimser til USB-porten, men jeg er ikke sikker på, de
kører godt på en Mac. Så brug ethernetporten.
På et tidspunkt kunne man sætte interne AirPort-kort i iMac. Jeg
tror det er fra de modeller, der har slot-loading drev i stedet for
skuffe til cd/dvd.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 31-01-05 18:32

> [...]
> På et tidspunkt kunne man sætte interne AirPort-kort i iMac. Jeg
> tror det er fra de modeller, der har slot-loading drev i stedet for

Hej Henrik

Tak, fint med flere forskellige løsninger.

Hilsen

Thomas Piekut

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-05 18:43

> På et tidspunkt kunne man sætte interne AirPort-kort i iMac. Jeg
> tror det er fra de modeller, der har slot-loading drev i stedet for
> skuffe til cd/dvd.

jeps, fra 350MHz og opefter - vær opmærksom på at kort til disse ikke
længere laves eller sælges.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT