Kunsten at fjerne genveje fra venstre side~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-05 11:57

Jeg ved ikke hvad det område kaldes, men når man åbner et vindue
i OS X, så har man ovre i venstre side adgang til sine drev,
netværkssteder, skrivebord, hjemme-mappe osv.

Hvis man nu på en eller anden måde har fået nogle genveje derind,
som peger på nogle filer, som ikke længere findes, hvordan får
man så disse genveje fjernet igen? Man kan ikke bare trække dem
ud, så de må skulle slettes på en anden måde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 30-01-05 12:10

> [...]
> man så disse genveje fjernet igen? Man kan ikke bare trække dem
> ud, så de må skulle slettes på en anden måde.

Jeg har aldrig set at de ikke kan trækkes ud til venstre i et hurtigt
træk - så forsvinder de i en "puff-sky".
Men jeg har flere gange oplevet at stå på dem lidt for længe, så går
Finder i selvsving og skal relaunches fordi genvejen ikke kan finde det
den skal linke til - er det mon det du oplever?

Jeg kalder dem da bare Finder-genveje - men måske har de et andet navn.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-05 12:18

Storm skrev:

> Jeg har aldrig set at de ikke kan trækkes ud til venstre i et
> hurtigt træk - så forsvinder de i en "puff-sky".

Hmm, jeg er næsten 100 % sikker på, at jeg har prøvet det uden
resultat (jeg har ikke lige adgang til maskinen pt., så jeg kan
ikke tjekke efter).

> Men jeg har flere gange oplevet at stå på dem lidt for længe,
> så går Finder i selvsving og skal relaunches fordi genvejen
> ikke kan finde det den skal linke til - er det mon det du
> oplever?

Så vidt jeg husker, så kom der bare en dialogboks frem som sagde,
at filen ikke længere findes. Det drejer sig om genveje til en
helt stribe TIFF-filer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Zaphod B

Dato : 30-01-05 13:06

Bekreftes; de kan. Alt fra mapper man har lagt inn selv til selve
Macintosh HD kan fjernes på den måten. Og legges inn igjen.
--
/Z

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-05 13:19

Zaphod B skrev:

> Bekreftes; de kan. Alt fra mapper man har lagt inn selv til selve
> Macintosh HD kan fjernes på den måten. Og legges inn igjen.

Hmm, så har jeg åbenbart ikke forsøgt det. Det undrer mig bare,
for jeg har fjernet ikoner på min egen Mac ved blot at trække dem
ud derinde fra, så hvorfor skulle jeg ikke forsøge det samme på
den pågældende maskine, som har problemet?

Nå, men det skal prøves næste gang jeg sidder ved den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-01-05 12:14

> [...]
> man så disse genveje fjernet igen? Man kan ikke bare trække dem
> ud, så de må skulle slettes på en anden måde.

Træk og slip. De forsvinder i en sky, når du trækker dem ud af
Indholdsoversigten og slipper museknappen.
De faste emner fjerner/tilføjer du i FInders indstillinger.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-01-05 18:23

> [...]
> man så disse genveje fjernet igen? Man kan ikke bare trække dem
> ud, så de må skulle slettes på en anden måde.

nuke ~/Library/Preferences/com.apple.sidebarlists.plist

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-05 18:27

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> nuke ~/Library/Preferences/com.apple.sidebarlists.plist

Aha! Den skal også prøves. :)

--
Hilsen
Madsen