iLife05
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-01-05 18:23

så er den kommet

Umiddelbart indtryk: iPhoto + Garageband begge kvikkere + med flere
features.

iMovie allerede opdateret via Softwareopdatering (2 timer efter
installation)

iDVD ikke prøvet

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 31-01-05 10:54

Martin Ammentorp wrote:
> [...]
> features.
>
> iMovie allerede opdateret via Softwareopdatering (2 timer efter

Jeg overvejer *meget* kraftigt at investere i iLife '05 til min 500 MHz
iBook. Jeg ved at min maskine ligger i den aller nederste gruppe rent
performance og er derfor interesseret i at høre om iLife på langsomme
maskiner.

Hvordan vil du mene at performance er af især iPhoto og iMovie? Hvilken
HW har du?

Jeg har også prøvet af køre GarageBand 1 på min iBook og den kører
faktisk anvendeligt selvom Apple ikke supporterer en 500 MHz G3 CPU til
dette program. Gad vist om GarageBand 2 også godt kan køre tåleligt på
min iBook selvom Apple ikke supoprterer den? Jeg betaler jo alligevel
for programmet.

Jeg så på et tidspunkt en workaround for at køre FCP HD 4.0 på en G3 ved
at redigere lidt i info.plist filen til programmet og måske det samme
kan gøres med GaragaBand hvis dette program laver et tjek for en
minimums konfiguration. Er der nogen som har erfaringer med dette?

Til sidst: Er der nogen som ved om det er muligt at installere fra iLife
DVD'en via et eksternt DVD FW drev? Ellers kan jeg jo alligevel ikke få
GarageBand 2 over på min iBook. (Dette gælder også installation af
iWork. Disse programmer har som minimumskonfiguration en 500 MHz G3,
altså som min iBook, men kræver DVD drev til installation, som jeg ikke
har).

Jeg har også tænkt mig at spørge om dette i Apple Center på Fredens Torv
i Århus inden jeg køber--altså hvis ikke vi her kan finde svarene

Mhv. Per

Fra : Finn Poulsen

Dato : 31-01-05 14:54

Per Dalum Jensen <mulad@mac.com> wrote:

> Gad vist om GarageBand 2 også godt kan køre tåleligt på
> min iBook selvom Apple ikke supoprterer den? Jeg betaler jo alligevel
> for programmet.
Det kan det sikkert. Garage 2 har en "freeze" funktion der gør at du kan
låse/konventere sporene til en aif fil, som selvfølgelig kan låses op
igen, hvis du vil redigere musikken. Det løser op for mere cpu kraft.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-01-05 17:00

Per Dalum Jensen <mulad@mac.com> wrote:

> Hvordan vil du mene at performance er af især iPhoto og iMovie? Hvilken
> HW har du?

iBook 1.2 m 768 MB hukommelse

så jeg kan ikke fortælle dig hvordan det kører på din ...

venlig hilsen

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-05 02:13

> [...]

> maskiner.
>
> Hvordan vil du mene at performance er af især iPhoto og iMovie? Hvilken

Glem det , jeg har lige installeret det på en kammerarts 700MHz iBog G3
med 384MB ram. iPhoto er ikke særlig anvendeligt på den maskine, og
iMove er sikkert værre.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 03-02-05 10:42

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Glem det , jeg har lige installeret det på en kammerarts 700MHz iBog G3
> med 384MB ram. iPhoto er ikke særlig anvendeligt på den maskine, og
> iMove er sikkert værre.

Har du prøvet at slette iPhotos cache og preferences? I følge diverse
fora (især Apple Discussions) skulle dette gøre en betydelig forskel på
performance. Dette gælder alle CPU typer, men er nok tydeligst på G3.

- Per