Tilbehør til den nye mini
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-05 21:07

Hey

Som, måske, kommende Mac-ejer er jeg nysgerrig.. kan jeg bruge min ganske
alm. PC TFT-skærm med analog stik til den nye mini? Hvad med mit keyboard
+ mus som begge er med USB ?

Højttaler? Printer?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-01-05 21:41

Martin Johansen [6000] - visit_tuxx.dk@for.contactinfo on 26/01/05 21:06
wrote:

> [...]
> alm. PC TFT-skærm med analog stik til den nye mini? Hvad med mit keyboard

Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Med et lille forbehold for at der er driver til din
printer, men det er sjældent et problem med nyere hardware.

--
/peter

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 26-01-05 22:03

> Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Med et lille forbehold for at der er driver til din
> printer, men det er sjældent et problem med nyere hardware.

Hej Peter - jeg har det ganske som dig - skal, skal ikke............

Hvad med den hovedtelefon med 5.1 lyd fra http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm -
en ganske interessant sag. Kan man bruge den sammen med Mac mini?

Mvh. Bo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-01-05 00:10

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> Hvad med den hovedtelefon med 5.1 lyd fra http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm -
> en ganske interessant sag. Kan man bruge den sammen med Mac mini?

Mini'en har kun analogt stereo output, dvs du får muligvis brug for et
5+1 lydkort (USB1 eller Firewire)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Erik Richard

Dato : 27-01-05 01:23

Bo Jørgensen wrote:

> Hej Peter - jeg har det ganske som dig - skal, skal ikke....

Hvis du vil til at prøve med Mac + OS X, og du vil købe nyt, er en Mini
helt klart den billigste løsning. Og hvis du vil købe brugt i bare
nogenlunde tilsv. hastighed og øvrig bestykning, kommer det let til at
koste det samme...

> Hvad med den hovedtelefon med 5.1 lyd fra http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm -
> en ganske interessant sag. Kan man bruge den sammen med Mac mini?

Hvis der er 3,5mm minijackstik på Mac Mini (har ikke set audio specs på
den), så kan du sagtens bruge den. På billedet af hovedtelefonen ser det
faktisk ud til, at der er både 3,5mm og 6,3mm jackstik, så det skulle
slet ikke være problem. Det eneste problem, der kan blive, er, hvis
ledningen til styreboksen bruger en 6,3mm og ikke 3,5 som std., så skal
du ud og købe en konverter fra 6,3mm->3,5mm, men den koster svjh.
omkring 20kr.....

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-05 22:17

On Wed, 26 Jan 2005 21:40:42 +0100, Peter Kiil wrote:

> Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Med et lille forbehold for at der er driver til din
> printer, men det er sjældent et problem med nyere hardware.

OK, så hvis udstyret er USB så kommer det kun an på om der findes en
driver? Printeren ryger bare på serveren så den er intet problem.

Jeg var bare lidt nervøs for om jeg skulle ud og købe nyt af alt.

Jeg står lidt og vakler mellem at sælge nuværende stationære til min mor
og købe en iBook 12" eller købe en MiniMac og bruge mit nuværende
udstyr som bare slet ikke passer i design med en Mac.. Er bare bange
for at en 12" iBook bliver for lille..

Fra : Rune Gysbæk

Dato : 26-01-05 23:01

Martin Johansen [6000] wrote:
> Er bare bange for at en 12" iBook bliver for lille...

Det gør den overraskende ikke Jeg taler af erfaring Har selv en
17" samsung 172x stående, som ikke rigtig bliver brugt. Tror du bliver
rigtig glad for en 12"

..oO Rune Oo.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-05 07:22

On Wed, 26 Jan 2005 23:01:18 +0100, Rune Gysbæk wrote:

> Det gør den overraskende ikke

Kan du forklare hvorfor?

> Jeg taler af erfaring Har selv en
> 17" samsung 172x stående, som ikke rigtig bliver brugt. Tror du bliver
> rigtig glad for en 12"

Har lige snakket med en kammerat.. han var af samme overbevisning som dig :)

Hmm det er ikke nemt.. hehe. Jeg må lige forbi Fona - de har et udvalg
stående af iBook's - så kan jeg nok bedre danne mig et indtryk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-05 17:00

In article <pan.2005.01.27.06.22.12.50337@for.contactinfo>, Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Hmm det er ikke nemt.. hehe. Jeg må lige forbi Fona - de har et udvalg
> stående af iBook's - så kan jeg nok bedre danne mig et indtryk

Jeg er på 12" iBook #2 (800 Mhz G4). Den er dejligt lille. Hvis det
var en PC ville prisen være over 20.000 kr, da man i PC verdenen skal betale
ekstra for at få en maskine der er ultratransportabel. Skærmen står
godt, så 1024x768 er intet problem.

Jeg mangler en 6.5x6.5 tommer skærm i 1024x1024 pixels. Nogen
ide til hvor jeg kan finde det ? :)

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 27-01-05 17:25

Hej Poul

No offence, men den bliver man nødt til at kommentere...

"Povl H. Pedersen" <povlhp@home.terminal.dk> writes:
> [...]
> var en PC ville prisen være over 20.000 kr, da man i PC verdenen skal betale
> ekstra for at få en maskine der er ultratransportabel. Skærmen står

Hvilken verden lever du i Uha - du skal da vist have opdateret
udvalget af PCer

- Ultratransportabel - IBook=2.2kg... Jeg tror vi skal ned i nærheden
af 1kg for at du kan kalde den "ultra".
- 20000kr? Hvad referer du til?

Check f.eks. Toshiba Portégé eller Dell Latitude... Der er ganske fine
12" notebooks i samme klasse.

Og for at tage den i opløbet: Nej de kan ikke sammenlignes helt, men
næsten...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-05 22:17

In article <lvzmyuq1pu.fsf@FJERNveloce.dk>, jesper@FJERNveloce.dk wrote:
> [...]
> 12" notebooks i samme klasse.
>
> Og for at tage den i opløbet: Nej de kan ikke sammenlignes helt, men

Så har Apple også hjulpet på noget her :) Ligesom de kommer til at
revolutionere PC verdenen for stationære. Det er ret sjovt at læse at
alle PC fabrikanterne holder sig på sidelinien, men hvis Apple får
success med Mac Mini (hvad de regner med), så er de klar igen. De har
før prøvet uden held, men i PC verdenen ved de at de ikke er trendsættere,
det er sådan nogle som Apple der skal vise vejen - også for PC'ere :)

Lattitude D400 med langsomste processor, sammenlignet med den lille iBook
med 512MB RAM (Apple er alt for dyre med det), så er Lattitude 1200 kr dyrere.

Fra : Christian Bech

Dato : 28-01-05 09:22

In article <ctblo7$1855$3@news.cybercity.dk>,
"Povl H. Pedersen" <povlhp@home.terminal.dk> wrote:

> Lattitude D400 med langsomste processor, sammenlignet med den lille iBook
> med 512MB RAM (Apple er alt for dyre med det), så er Lattitude 1200 kr dyrere.

D400 vejer kun 1,7 kg. Vægtmæssigt skal du have fat i D505 hvis det skal
være en Latitude. Det skal det naturligvis ikke. Latitude er en
professionel linje som PowerBook. Forbrugerserien er Inspiron og de
koster altså ned til 6590,-

Apple er blevet konkurrencedygtige på prisen, men de er altså ikke de
billigste og man kan heller ikke sammenligne iBook med professionelle
subnotebooks.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-01-05 23:11

In article <christian.bech-693E22.09222728012005@news.net.uni-c.dk>, Christian Bech wrote:

> [...]
> være en Latitude. Det skal det naturligvis ikke. Latitude er en
> professionel linje som PowerBook. Forbrugerserien er Inspiron og de

Men kan du få dem som transportable (12" skærm) eller kun som slæbbare ?
(14-15" skærm) ?

Hvis jeg skal op i 15", så skal det minimum være 1400x1050 som den
Dell jeg havde på mit gamle arbejde. 1024x768 på 15" TFT er for
bedstemødre og nærsynede.

> Apple er blevet konkurrencedygtige på prisen, men de er altså ikke de
> billigste og man kan heller ikke sammenligne iBook med professionelle
> subnotebooks.

men det er et blandingsprodukt. Næsten subnotebook, og til Notebookpris.

Fra : Christian Bech

Dato : 28-01-05 09:11

wrote:

> [...]
> - 20000kr? Hvad referer du til?
>
> Check f.eks. Toshiba Portégé eller Dell Latitude... Der er ganske fine

Og Portege R100 (1090 gram) fåes til 12.000 i en konfiguration der
svarer til en iBook. Det er lidt dyrere men som du antyder, så er iBook
altså også en mursten ved siden af. IBM X 31 kan fåes til 10.000. Det er
godt nok en lidt ældre model, men det er iBook jo også.

> Og for at tage den i opløbet: Nej de kan ikke sammenlignes helt, men
> næsten...

Ogs kun næsten iBook er en billg serie og Portege er en professionel
linje.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 28-01-05 09:36

> [...]
> før prøvet uden held, men i PC verdenen ved de at de ikke er trendsættere,
> det er sådan nogle som Apple der skal vise vejen - også for PC'ere :)

Det tager jeg sgu også hatten af for! Apple har været på forkant med
meget, og det er iorden! Lad os håbe det også gør at der kommer lidt
sejere PCer...

Og mht. Mac Mini - sådan en vil jeg også have.