Fink package list
Fra : Klaus Harbo

Dato : 25-01-05 18:29

Jeg har netop installeret Fink, og det virker v¾ldig smart. Jeg har
dog det problem at package listen som jeg kan se i FinkCommander
eller med 'fink list' ikke svarer til den jeg kan se pŒ
Fink-hjemmesiden (fx mangler 'rdesktop' som er den applikation jeg i
f¿rste omgang var interesseret i).

Hvordan fŒr jeg alle pakkerne med fra Fink-sitet med, sŒ jeg kan
installere?

PŒ forhŒnd tak.

-Klaus.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-05 22:18

In article <873bwpbeo6.fsf@Beauty.local>, Klaus Harbo wrote:

> [...]
> f¿rste omgang var interesseret i).
>
> Hvordan fŒr jeg alle pakkerne med fra Fink-sitet med, sŒ jeg kan

Har du været inde og slå beta/unstable versioner til ?

Fra : Klaus Harbo

Dato : 26-01-05 17:31

"Povl H. Pedersen" <povlhp@home.terminal.dk> writes:

> Har du været inde og slå beta/unstable versioner til ?

Nix - det havde jeg ikke, og det gjorde netop forskellen! Mange tak
for hjælpen.

-Klaus.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-05 00:09

Klaus Harbo <klaus@harbo.net> wrote:

> Jeg har netop installeret Fink, og det virker vældig smart. Jeg har
> dog det problem at package listen som jeg kan se i FinkCommander
> eller med 'fink list' ikke svarer til den jeg kan se på
> Fink-hjemmesiden (fx mangler 'rdesktop' som er den applikation jeg i
> første omgang var interesseret i).

Er der nogen speciel grund til at du vil hente den klient? MS har lavet
en glimrende klient til Mac OSX.

> Hvordan får jeg alle pakkerne med fra Fink-sitet med, så jeg kan
> installere?

Nu har jeg aldrig brugt GUI dimsen, men mon ikke den kun kigger efter
prækompilerede pakker som apt-get samt i stable træet?

For at få alle pakker med skal du lade den kigge efter pakker i
unstabel. Evt. sætte den til at hente kildekode og patches direkte fra
CVS.

Det er komandolinieværktøjet "fink"der henter kildekode + patches og
derefter kompilerer og installerer.
Det er komandolinieværktøjet "apt-get" der henter binære og installerer
dem.

For at kunne bruge kildekodeen skal du have xcode (developer
værktøjerene) installeret.

Læs FAQ'en på <http://fink.sourceforge.net>, for at se hvordan du får
den til at bruge unstable og evt. hente fra CVS.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Klaus Harbo

Dato : 26-01-05 17:34

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Er der nogen speciel grund til at du vil hente den klient? MS har lavet
> en glimrende klient til Mac OSX.

Well, se evt. min anden posting fra igŒr - jeg kan simpelthen ikke
fŒ AltGr-tasten til at virke med Remote Desktop, og sŒ t¾nkte jeg at
rdesktop mŒske var et brugbart alternativ.

> Nu har jeg aldrig brugt GUI dimsen, men mon ikke den kun kigger efter
> pr¾kompilerede pakker som apt-get samt i stable tr¾et?
>
> For at fΠalle pakker med skal du lade den kigge efter pakker i
> unstabel. Evt. s¾tte den til at hente kildekode og patches direkte fra
> CVS.

Ja, det har jeg har l¾rt vha. af din Povl's posting. Tak for hj¾lpen!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-01-05 00:10

> Well, se evt. min anden posting fra igår - jeg kan simpelthen ikke
> få AltGr-tasten til at virke med Remote Desktop, og så tænkte jeg at
> rdesktop måske var et brugbart alternativ.

dims lidt med indstilingerne i RD for hvilke keybord modifyers du slår
til. (det gøres vist for hver forbindelse og ikke globalt)

du kan iøvrigt osse få problemer med åbensovsdismen idet den kører under
X11.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT