switch til pc og mac
Fra : Ole

Dato : 25-01-05 00:00

Jeg har tænkt mig at købe en mini mac, har allerede en 3 Gz som webserver
hos mig, men kunne godt tænke mig at køre begge på samme skærm, jeg mener at
have set en på nettet på en dansk side fornyelig, men kan ikke huske hvor,
jeg kan ikke finde en på apples side, er der nogen der kan hjælpe mig til at
finde en på en dansk side? måske i kender en side der har den

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-05 02:10

Ole <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> jeg kan ikke finde en på apples side, er der nogen der kan hjælpe mig til at
> finde en på en dansk side? måske i kender en side der har den

Apple sælger flere af disse KVM boxe på applestore, mener de er fra
belkin. dvs. hvis det er en beige G3 kan du ikke bruge dem, da den
bruger gammeldags (udfaset for nu 6 år siden!) ADB porte til mus og
tastatur.

Hvad skal du iøvrigt med skærm og input-enheder på en webserver? Du
logger på med ssh, flyter filer med scp, editere med pico/emacs og
styrer apache med apachectl - er det for besværligt kan du installere
fjernstyringsværktyøjet webmin.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Ole

Dato : 25-01-05 07:50

"Morten Reippuert Knudsen" <nospam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> logger på med ssh, flyter filer med scp, editere med pico/emacs og
> styrer apache med apachectl - er det for besværligt kan du installere

jeg bruger sambar, ikke apache, jeg kan godt lide at have adgang via
tastatur, der er heller ikke ftp på den, så jeg laver siderne på den
computer
jeg kan bare ikke finde nogen kvm på siden, jeg har set den før, men tror at
den er taget af siden, jeg tror det var der jeg tidligere så den

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-05 15:31

> jeg bruger sambar, ikke apache, jeg kan godt lide at have adgang via
> tastatur, der er heller ikke ftp på den, så jeg laver siderne på den
> computer

Nu bliver jeg nysgerrig hvad er "sambar". Iøvrigt, hvis den kører OSX er
der skam ftp på den (samt afp, smb og ssh, hvilket durde give dig
rigeligt med muligheder for at overføre filer). Er det en OS9 maskine
kan du i det mindste flytte dine filer med almindelig afp arkivdeling.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Ole

Dato : 25-01-05 17:49

> [...]
> rigeligt med muligheder for at overføre filer). Er det en OS9 maskine
> kan du i det mindste flytte dine filer med almindelig afp arkivdeling.

sambar er en server lig med apache men den kører på windows i mit tilfælde
Jeg vender tilbage når jeg får mini macen og beder om vejledning til den tid

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-05 00:09

Ole <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> sambar er en server lig med apache men den kører på windows i mit tilfælde.

ok, den har jeg aldrig hørt om - i givet fald kan du såfemt PC'en kører
XP pro bruge MS's Remote Desktop på OSX til at fjernstyre din PC.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-01-05 22:58

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Nu bliver jeg nysgerrig hvad er "sambar".

Sambar Server er en flertrådet HTTP server, der inkluderer følgende:
Fuld tekst søgemaskine, Dynamisk HTML sidegenerering, server-side
makroer, HTTP, SMTP, POP3 og IMAP4 Proxy servicer, AD/indhold filtrering
gennem en HTTP proxy (implementeret gennem security), indbygget
FTP-server (Bruger læs/skriv restriktioner via bibliotek), CGI/1.1
support (Perl 5 inkluderet) og SMTP mail API'er (base64 vedhæftelser).
Hertil kommer indbygget log analysering (HTTP og FTP logs) og
HTML-baseret Systems Management Console.

Fra : Ole

Dato : 25-01-05 09:45

> [...]
> belkin. dvs. hvis det er en beige G3 kan du ikke bruge dem, da den
> bruger gammeldags (udfaset for nu 6 år siden!) ADB porte til mus og

tak for hjælpen, kvm ordet var nok til at jeg kunne finde den på en anden
side
http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=F1DS102T&groupguid=12132

Tak for h jælpen

Ole

Fra : Simon

Dato : 25-01-05 11:22

Ole wrote:
> "Morten Reippuert Knudsen" <nospam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse

> tak for hjælpen, kvm ordet var nok til at jeg kunne finde den på en anden
> [...]

Hej.
En gang til for Prins Knud. Jeg blev forvirret over alt det server-snak osv.

Det er sådan en switch man skal have hvis man vil skifte mellem en
McMini og sin nuværende stationære pc?

Mvh
Simon

Fra : Martin Stender

Dato : 25-01-05 16:34

"Morten Reippuert Knudsen" <nospam@reippuert.dk> wrote in message
> [...]

> logger på med ssh, flyter filer med scp, editere med pico/emacs og
> styrer apache med apachectl - er det for besværligt kan du installere

Jeg ville nok foretrække bare at køre VNC (http://www.realvnc.com/) - jeg
gør det på min linux-server.
Så starter man bare en vnc-klient på sin normale maskine, og sætter den i
fuldskærm-mode og forbinder til serveren. Med 100mb net er det temmelig
transparent.

Mvh
Martin

Fra : Martin Stender