Mac browser til FTP-upload
Fra : Morten Krogh Nielsen

Dato : 21-01-05 10:30

Hej

MIne tests med Safari browseren viser at jeg med Safari godt kan
forbinde til en FTP-server. Jeg også godt downloade, men jeg kan ikke
uploade. Hvad skal der til for at jeg kan gøre det? Er der noget jeg
overser? Aktive, passive mode? SecureFTP eller ikke ? Proxies..?
Eller er der en macbrowser hvor FTP-upload fungerer lige så simpelt som
i en Internet Explorer til PC.
Jeg kan sagtens uploade f.eks. med Transmit til FTP-serveren.

Morten

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-01-05 11:19

In dk.edb.mac, Morten Krogh Nielsen <morten@pathfinder.dk> wrote:

> MIne tests med Safari browseren viser at jeg med Safari godt kan
> forbinde til en FTP-server. Jeg ogs? godt downloade, men jeg kan ikke
> uploade. Hvad skal der til for at jeg kan g?re det? Er der noget jeg
> overser? Aktive, passive mode? SecureFTP eller ikke ? Proxies..?
> Eller er der en macbrowser hvor FTP-upload fungerer lige s? simpelt som
> i en Internet Explorer til PC.

Der er ingen web-browsere til Mac der muliggør upload til ftp-servere,
hvilket jeg finder meget fornuftigt. Browsere er til http,
ftp-klienter er til ftp. Det giver meget god mening.

IE kan vise dig indholdet af en ftp-server, men du kan ikke uploade til
den gennem browserens interface. Det er det samme med Safari.

> Jeg kan sagtens uploade f.eks. med Transmit til FTP-serveren.

Transmit er også udelukkende til ftp, så andet ville være mærkeligt
(forudsat, naturligvis, at du har logget ind og har rettigheder på
serveren).

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "The trouble with the Internet is that it's replacing
   masturbation as a leisure activity." -- Patrick Murray.

Fra : Morten Krogh Nielsen

Dato : 21-01-05 11:44

Tak

Jeg gik også selv lige en tur i Apple Discussions og fandt flere
enslydende svar her.
Tak

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 21-01-05 13:50

> [...]

> IE kan vise dig indholdet af en ftp-server, men du kan ikke uploade til
> den gennem browserens interface. Det er det samme med Safari.

Jeg har absolut ingen problemer med at uploade filer til mit webhotel
via explorer i windows, og faktisk synes jeg at det er meget smart.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-01-05 16:07

In dk.edb.mac, Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har absolut ingen problemer med at uploade filer til mit webhotel
> via explorer i windows, og faktisk synes jeg at det er meget smart.

Der var tale om IE til mac, og ja, det er da meget smart, bortset fra at
det vender brugere til en funktionalitet der kun findes i IE til
windows.

Netscape kunne vist også engang, via composer-delen, men jeg ved ikke om
man stadig kan. Det giver lidt mere mening der, da man også kan lave
hjemmesider i Netscape, mens det ikke er en mulighed i IE.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 21-01-05 21:14

Thomas Bendsen skrev:

> Jeg har absolut ingen problemer med at uploade filer til mit webhotel
> via explorer i windows,

Nej, det fungerer fint i Windows.

> og faktisk synes jeg at det er meget smart.

Hm, på en måde synes jeg, at det er mere logisk, at det er Finder, der
skulle tage sig af det. Man kan vel nærmest anskue et ftp-sted som en
art netværksdrev. Det er så bare surt, at Finder ikke kan.

En browser er derimod til at vise websider.

--
Jesper Juellund Jensen