Nyt tastatur til gl. iMac
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-01-05 16:35

Jeg skulle gerne finde et nyt tastatur og sikkert også mus til en gl.
iMac. Jeg mener det er en 1. gen. model og at den kører med OS 9. Nu ser
jeg at Apple selv skriver at deres helt alm. tastatur kræver OS X
10.2!!! Hvorfor mon det?

Er der ellers nogen der kan anbefale andre tasaturløsninger. Jeg har
selv kikket lidt på et sæt fra Logitech

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2162,CONTE
NTID=6498

Jeg kender sættet og især tastaturet er ret fedt. Men de særlige
mediakeys kræver en driver, og den understøttes kun i... ja gæt selv...
OS X!

Selve tastaturet fungere vel fint under OS 9??

P.S. Hvis der er nogen der har et gl. men 100% velfungerende iMac
tastatur (el. modellen fra en samtidig PowerMac) som de gerne vil sælge
så send gerne en mail. (Min "spam" mailadresse er go' nok.)

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-05 20:56

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> iMac. Jeg mener det er en 1. gen. model og at den kører med OS 9. Nu ser
> jeg at Apple selv skriver at deres helt alm. tastatur kræver OS X

pga eject, lyd kontrol osv. på F tasterne. Apples tastaturdriver
undertøtter kun disse funktioner på Pro Keybord under OS9 (Apples "Bulk"
taststur som du har kig på er af nyere dato end OS9's driver)

De almindelige tatster skulle due under OS9... jeg kan huske at jeg i
OS9 dagene patchede kontrolpanelet "Keybord" så min F-tasterne på mit
ADB tastatur kunne "programeres" og jeg kunne styre lyd og eject på på
min G3.

Jeg er sikkert på at du kan hitte et download url til patchen i en af
mine poster her i gruppen - men det ligger nok tilbage i 99.
go-googlegroups

> Selve tastaturet fungere vel fint under OS 9??

ja