Printe et finder vindue - hvordan?
Fra : nospam

Dato : 12-01-05 15:08

Er der en nem måde at printe et findervindue på? Eller gemme som tekst?

mvh Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 12-01-05 21:53

nospam skrev:

> Er der en nem måde at printe et findervindue på? Eller gemme som tekst?

En lille smule søgning de rigtige steder ...
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030103061237922
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020401050000246

Mac OS X Hints er et virkligt godt udgangspunkt til denne slags ting.
Jeg indtastede bare 'printing finder window' i søgeboksen - og vupti !!!

Gemme som tekst: hvad har du brug for der af information?
Du kan gøre det i Terminal, men du kan ikke få al den information der er
i et Finder Window (primært labels). Modsat, så kan Terminal give dig en
masse information om filer og mapper, som du ikke kan få i Finder.

En mulig procedure i Terminal er denne:

Gem det følgende korte script som 'lsAll' i en ny mappe ved navn
'Scripts' i dit hjemmebibliotek
--- scriptet starter her ---
#!/bin/bash

find . -type f -maxdepth 1 | \
sed -e 's/"/\\"/' -e 's/\(.*\)/"\1"/' | \
xargs -I % -R 2 ls -aloF %/..namedfork/data %/..namedfork/rsrc
--- scriptet slutter her ---

1) åbn både et Terminal vindue og et Finder vindue
2) skriv 'cd ' (uden anførselstegn med !med! mellemrummet) i Terminal
3) brug Finder til at navigere til hvor du vil have gemt teksten
4) træk denne mappe over i Terminal og [return] i Terminal
5) udfør 'touch <filnavn-der-skal-skrives-til>' i Terminal
6) gentag 2-4) for den mappe du gerne vil have en liste af filerne af
7) skriv '~/Scripts/lsAll > ' i Terminal
8) gentag 3) & 4) for den fil du vil have listen skrevet i

Du har nu en komplet liste over samtlige filer og deres evt resource
forks i filen.

Det overlades som en øvelse til læseren at modificere scriptet til anden
brug - såsom at udskive information om mapper.

Se i øvrigt her:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030409060740180
http://www.macosxhints.com/article.php?story=2002022409532098

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-05 21:55

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Er der en nem måde at printe et findervindue på? Eller gemme som tekst?

Der er ikke en direkte print-funktion fra Finder, men følgende virker
fint:

1. Åbn det vindue du vil tage billede af.

2. Tryk Æble+shift+4 og hold Control nede, men du trykker på
mellemrumstasten.

3. Åbn Billedfremviser og vælg Arkiv -> Ny fra skuffe.

4. Print.

Det er mange punkter, men kan gøres på få sekunder.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 12-01-05 22:46

"René Frej Nielsen" skrev 12.01.2005 21:54:

> 2. Tryk Æble+shift+4 og hold Control nede, men du trykker på
> mellemrumstasten.
>
> 3. Åbn Billedfremviser og vælg Arkiv -> Ny fra skuffe.

Man kan også lade være med at holde ctrl nede og så bare åbne den PDF med
navnet "Billede 1" (fortløbende nummereret) der bliver gemt på skrivebordet.

--
/kristian
@warszawa

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-01-05 00:59

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@remove_this_mail.dk> wrote:

> Man kan også lade være med at holde ctrl nede og så bare åbne den PDF med
> navnet "Billede 1" (fortløbende nummereret) der bliver gemt på skrivebordet.

Bestemt, men så ender man op med en række filer på skrivebordet og
hvis de blot skal printes én gang, synes jeg at det er smartere at få
billedet direkte i skuffen.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-01-05 22:54

nospam <nospam@kern.dk> writes:

> Er der en nem måde at printe et findervindue på? Eller gemme som tekst?

Hvis det er for at få en liste over indholdet af en mappe, så kan du
trække mappen ind over Mozilla eller TextWrangler.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Ollie

Dato : 12-01-05 23:13

In article <86pt0ami05.fsf@dusk.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Hvis det er for at få en liste over indholdet af en mappe, så kan du
> trække mappen ind over Mozilla eller TextWrangler.

Man kunne jo også åbne funktionen "Skærmbillede" som ligger i mappen
hjælpefunktioner i Program mappen.

Den giver mange muligheder for skærmprint.

Mvh.
Ole