iphoto, billeder hvordan?
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 10-01-05 15:27

Hej alle

Min chef har lige spurgt mig hvorfor hans billeder ikke fremgår i iphoto og
jeg tror jeg har løsningen, men vil lige sikre mig.

Han står i iMovie og gemmer et screenshot som han placere i iphoto mappen,
men når han åbner iphoto så kommer der ingen billeder frem.

Jeg har sagt at det er fordi han skal importere billederne i iphoto da de
skal laves om til iphoto format før de fremgår af programmet.

Er det ikke korrekt?

Venligst, Bo

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 10-01-05 16:06

In article <41e290c7$0$68102$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har sagt at det er fordi han skal importere billederne i iphoto da de
> skal laves om til iphoto format før de fremgår af programmet.

Det er det, men i tillegg tror jeg ikke iPhoto kan lese PDF, som er
filformatet for screenshots på Mac. Åpne det først i f.eks. Preview og
eksporter som JPEG, trekk deretter filen direkte over på iPhotos
"Bibliotek". Det fungerer.

--
/Z

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-05 22:05

Zaphod Beeblebrox <diskworld@mac.com.invalid> wrote:

> Det er det, men i tillegg tror jeg ikke iPhoto kan lese PDF, som er
> filformatet for screenshots på Mac.

iPhoto kan godt vise PDF men som alle andre emner i iPhoto skal de
impoteres, men hvorfor bruge iPhoto til at lagre skærmdumps?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-01-05 16:08

> [...]

> Jeg har sagt at det er fordi han skal importere billederne i iphoto da de
> skal laves om til iphoto format før de fremgår af programmet.

Jo, screenshots er PDF filer , hvordan du får den ændret nemmest ved jeg
ikke.

En mulighed er at åbne billedet i f.eks. Photoshop, og arkivere det som
jpeg. Men det er lidt omstændigt, der kommer nok snart svar på hvordan
det er nemmest at ændre formatet
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 10-01-05 16:27

In article <1gq6kfv.1pyq4u114o1v7eN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> En mulighed er at åbne billedet i f.eks. Photoshop

PreView gjør det samme, og er gratis!

--
/Z

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-01-05 19:07

Zaphod Beeblebrox <diskworld@mac.com.invalid> wrote:

> PreView gjør det samme, og er gratis!

Lad mig lære lidt her

Hvordan får du preview til at levere jpeg, eller ændre PDF fil til jpeg?

Jeg har kigget i preferencer og menulinie, og kan ikke finde ud af
hvordan:-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-01-05 20:02

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvordan får du preview til at levere jpeg, eller ændre PDF fil til jpeg?
>
> Jeg har kigget i preferencer og menulinie, og kan ikke finde ud af
> hvordan:-/

Arkiv/Eksporter
(æble+shift E)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 10-01-05 20:07

In article <1gq6syk.xhpn4a1nb89s0N%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Hvordan får du preview til at levere jpeg, eller ændre PDF fil til jpeg?

Åpne bildet på vanlig måte. Deretter velger du

Arkiv -> Eksportér
(heter det på norsk - hva heter "Arkiv-menyen" på dansk?)

eller
File -> Export (heter det på engelsk)

Under Export finnes så en dialogrute som gir deg mulighet til å
eksportere filen til bl.a. JPEG, Photoshop, BMP, TIFF, PNG og flere.

Piece of cake!

--
/Z

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-01-05 05:48

> [...]

> Under Export finnes så en dialogrute som gir deg mulighet til å
> eksportere filen til bl.a. JPEG, Photoshop, BMP, TIFF, PNG og flere.

Tak!

Ja, det er da nemt og bekvemt
--
Venlige hilsner og