Lavpris Mac?
Fra : Erik Richard

Dato : 29-12-04 22:49

- Er der nogen der har set / hørt noget om den her?

<http://www.thinksecret.com/news/0412expo2.html>

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-12-04 01:04

In article <41d321af$0$18836$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> - Er der nogen der har set / hørt noget om den her?
>
> <http://www.thinksecret.com/news/0412expo2.html>
>
> mvh. Erik Richard

Den er blevet nævnt på Mediamac.dk i dag. Det lyder da godt, hvis den
bliver rigtig billig. Men det går vel som det plejer. Hvis den er
billig, brokker folk sig over, at den er for langsom og med dårlige
specifikationer. Har den gode specifikationer, så brokker folk sig over,
at den er for dyr.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-12-04 01:13

Henrik Münster wrote:

> [...]
> billig, brokker folk sig over, at den er for langsom og med dårlige
> specifikationer. Har den gode specifikationer, så brokker folk sig over,

Nej for dem som ikke kan lide den lille nye kan jo købe en iMac G5 i stedet.
Vi er altså mange som klarer os fint med en G4 1.25 Powerbook eller
iBook og mange klarer sig også fint med mindre i bærbare. Så hvorfor
skulle det ikke gå an med en tilsvarende stationær. Jeg forestiller mig
det er en iBook hvor skærmen er brækket af
Men lad os nu se. Jeg vil ønske en Mac til ca. 4.000,- velkommen.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-12-04 01:31

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> det er en iBook hvor skærmen er brækket af
> Men lad os nu se. Jeg vil ønske en Mac til ca. 4.000,- velkommen.

Herhjemme bliver $499 nok til ca. 5000 kr., hvilket dog også ville
være i orden, hvis ellers det er et produkt af normal Apple-kvalitet
og ikke eMac-kvalitet, som er under vanlig standard.

Den optimale skærmløse iMac ville dog have en AGP eller PCI Express
port, hvor man kunne skifte grafikkortet ud...

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-01-05 19:07

In article <lquba2-t06.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> Herhjemme bliver $499 nok til ca. 5000 kr., hvilket dog også ville
> være i orden, hvis ellers det er et produkt af normal Apple-kvalitet
> og ikke eMac-kvalitet, som er under vanlig standard.

Dollarkursen er lav. En 2x 2 GHz G5 koster $2.500 i USA og kr. 22.000,-
i Danmark. Så bliver $500 vel til kr. 4.400,-.

> Den optimale skærmløse iMac ville dog have en AGP eller PCI Express
> port, hvor man kunne skifte grafikkortet ud...

Lad os håbe det. Desværre tvivler jeg lidt på det. De gamle LC-modeller
kunne man jo heller ikke skifte grafikkort i. Apple er jo nok
tilbageholdende med at gøre den billige model for god. Så begynder den
jo bare at stjæle salget fra de dyre. Jeg kunne da f.eks. godt være
fristet til at købe sådan en. Og køber man en computer til kr. 5.000,-,
så køber man som regel ikke en original Apple-skærm til kr. 12.000,-. Så
der vil Apple også miste salg. Omvendt kan det jo være, at Apple er
villig til at ofre det mod til gengæld at få en større markedsandel.
Måske mener det, at muligheden for det er der nu, hvor iPod er så
populær. Når så markedsandelen er vokset, så kan man øge priserne lidt
for at tjene mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-01-05 19:40

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 01-01-05 19:56

> Dollarkursen er lav. En 2x 2 GHz G5 koster $2.500 i USA og kr. 22.000,-
> i Danmark. Så bliver $500 vel til kr. 4.400,-.

Dollarkursen er faldet omkring 10% siden 2x 2GHz modellen sidst fik ny
pris, så 3.995,- er nok ikke urealistisk ud fra en pris på $499.

> Lad os håbe det. Desværre tvivler jeg lidt på det.

Jeg vil endda sige utænkeligt.

Fra : Erik Richard

Dato : 30-12-04 04:40

Henry Lerche Madsen wrote:

> Nej for dem som ikke kan lide den lille nye kan jo købe en iMac G5 i
> stedet.

Ja, eller en eMac til ca. den dobbelte pris - fra $799USd i USA

> [...]
> skulle det ikke gå an med en tilsvarende stationær. Jeg forestiller mig
> det er en iBook hvor skærmen er brækket af

Jeg synes da også, jeg klarer mig helt godt med min G4/1,4ghz samt de to
'nye' - en G4/1,4ghzMP Dual + en opg.Beige G3/300AV til nu en G3/1ghzAV.
Grunden til, at jeg opg. den gamle svend, er, at den allerede er fyldt
godt op med RAM m.m., og jeg har købt Cubase VST 5 billigt, og den kan
ikke bruges hverken på X eller på en MP, så det ville blive billigere at
opg. den Beige end at købe en Cubase VST X opg.....

> Men lad os nu se. Jeg vil ønske en Mac til ca. 4.000,- velkommen.

Efter sigende skulle den billigste komme til at koste $399USd, så prisen
herhjemme vil nok ligge på omkring 3800-4000kr. Det ser også ud til ud
fra artiklen, at den vil blive meget lille, som du skriver, - faktisk
ca. på str. med en 'halv' LC.

Jeg kunne godt forestille mig, at Apple lancerer den, fordi de har tabt
markedsandel på uddannelsesområdet, hvor de jo ellers var godt med -
førhen med div. LC + Performas, og senere med iMac. Men det bliver da
lidt sjovt at se, om den virkelig bliver så lille, som det antydes...

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-12-04 09:00

Erik Richard wrote:

> Efter sigende skulle den billigste komme til at koste $399USd, så prisen
> herhjemme vil nok ligge på omkring 3800-4000kr.

Jeg har kun set prisen 499,- USD nævnt.
http://www.thinksecret.com/news/0412expo2.html

AppleInsider nævner under 600,- USD
http://www.appleinsider.com/article.php?id=802

MacFeber skriver under 500,- USD
http://www.macfeber.se/

Hvor har du set en pris nævnt helt ned på 399,- USD ??

Jeg har skudt på 4000,- dkr. En eMac koster 799,- i US hvilket bliver
til 6790,- dkr i Apple Store. Fingerreglen har altid været x 10 men her
er den jo 1209,- kroner under denne fingerregel.
Derfor har jeg gættet på at evt. 499,- USD vil blive til ca. 4000,- dkr
(3990,-). Men det er bare et gæt, tiden må vise hvad der sker.

Fra : Erik Richard

Dato : 30-12-04 17:44

Hej Henry

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
>
> MacFeber skriver under 500,- USD
> http://www.macfeber.se/
>
> Hvor har du set en pris nævnt helt ned på 399,- USD ??

Prisen har jeg fra ham, der sendte mig linket. Svjh. skrev han, at han
havde den fra 'MacRumors', - så det er da ikke sikker, det passer så..
MR har jo før været ude med 'ænder' gennem årene...

> [...]
> Derfor har jeg gættet på at evt. 499,- USD vil blive til ca. 4000,- dkr
> (3990,-). Men det er bare et gæt, tiden må vise hvad der sker.

Det kunne godt være et udgangspunkt for den mindste ver.. 4000 kr. for
en ny G4 vil nok lokke en del studerende igen....