Hvorfor er Steen så mavesur?
Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 22-05-01 00:11

Hey.

Inden jeg skal til at tage fri fra arbejde for at nå at besvare alle Jeres
henvendelser, vil jeg lige fortælle hvad min "mavesurhed" går ud på;

"En skønne morgen, her klokken tre......." Nårh nej Well, jeg dukker op
her i gruppen, uforvarende om dens indhold, og giver mig til at læse et par
poster. Efter 20 minutters læsning er det eneste, jeg har set, en masse
tråde om tuning af knallerter, og en tre stykker om forsikringssvindel.
Stort set alle er enige om (pånær et par stykker) at de ikke kan finde ud af
en skid mekanik, men vil alligevel have lortet til at køre hurtigere end
lysets hastighed.

Jeg giver mig til, i surhed (yes), at besvare de tråde jeg finder skod - det
bliver til knap 25! Damn.

Det, jeg finder skod hér, er i al sin enkelthed når folk tager mine penge
ved at svindle med forsikringen. Jeg er ikke hellig, jeg har også kørt på
voldtunet knallert (dengang der ikke fandtes scootere , og jeg har også
opført mig tåbeligt ind imellem - jo jo, det er faktisk sandt. Jeg kan
sammenfatte min surhed i et enkelte par ting:

-Betal for Jeres egen leg (lad være med at stjæle mine penge - selvom det
kun er nogle få af Jer)
-Tun så meget i vil.
-Kør forsigtigt inde i byerne.
-Kør med hjelm.
-Lær noget mekanik (hvis I vil have noget til at køre stærkt, og holde, så
er det ikke vejen bare at spørge sig frem, og så klampe det på. Det er
faktisk ikke så indviklet - fat en skruenøgle)
-Dæmp Jer lidt med alle de ulovligheder - Jeg kan godt huske hvor fedt det
var, og nu ved jeg også hvor farligt det var. Dette er et offentligt forum,
så lur Jer lige omkring og se hvor kompromitterende gruppens indhold i
virkeligheden er.

Tjaa, det var det - kør forsigtigt! Der er ikke andre end Jer selv der
passer på Jer i trafikken.

Mvh
Steen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 22-05-01 07:16

> [...]
> virkeligheden er.
>
> Tjaa, det var det - kør forsigtigt! Der er ikke andre end Jer selv der

Som talt ud af min mund. Glimrende Steen.

Og pas så på derude.

Anders

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 22-05-01 10:45

Fair nok argumentation..

/Christian

Fra : Brian Soerensen

Dato : 22-05-01 11:42

- Lige på sømmet!

--
Med Venlig Hilsen
Brian - www.speedfight.cjb.net

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-05-01 17:46

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hey.

Hey!

> -Lær noget mekanik (hvis I vil have noget til at køre stærkt, og holde, så
> er det ikke vejen bare at spørge sig frem, og så klampe det på. Det er
> faktisk ikke så indviklet - fat en skruenøgle)

Som jeg har opfattet så siger du at man skulle kunne en helvedes masse
mekanik FØR man går igang med sin knallert!
IMO kan man kun blive bedre ved at prøve sig frem! personligt har jeg skruet
på cykler siden jeg kunne gå (næsten) og maxi'er siden jeg var 12-13 år.

> Tjaa, det var det - kør forsigtigt! Der er ikke andre end Jer selv der
> passer på Jer i trafikken.

Nix, det fandt jeg ud af idag da en VT bus næsten torpederede mig.... hader
buschauffører

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 22-05-01 22:31

> Som jeg har opfattet så siger du at man skulle kunne en helvedes masse
> mekanik FØR man går igang med sin knallert!

Næhh, det kan man jo ikke altid rigtigt være.

> IMO kan man kun blive bedre ved at prøve sig frem!

Yes! Jeg synes godt nok bare at folk spørger om meget elementære ting, inden
de overhovedet har fået tænkt sig om selv. Det er selvfølgelig ikke mit
problem...

Mvh
Steen

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:20

> [...]

> ved at svindle med forsikringen. Jeg er ikke hellig, jeg har også kørt på
> voldtunet knallert (dengang der ikke fandtes scootere , og jeg har også

Du _har_ kørt ulovligt - og folk tager dine penge. Hvordan kan folk tage
dine penge når du _har_ kørt ulovligt ... efter hvad du skriver kører du
ikke i samme forsikringsgruppe som alle dine voldtunere, hvordan i alverden
kan de så tage dine penge?

Og hvordan kan disse voldtunere tage dine penge hvis der ikke bliver betalt
erstatning (din påstand!) når man kører på en voldtunet knallert?

> -Tun så meget i vil.

Er vi lidt selvmodsigende igen??

> -Lær noget mekanik (hvis I vil have noget til at køre stærkt, og holde, så
> er det ikke vejen bare at spørge sig frem, og så klampe det på. Det er
> faktisk ikke så indviklet - fat en skruenøgle)

Igen er du selvmodsigende. Det er ikke i vejen at spørge sig frem ... men
det er jo rent faktisk hvad de gør herinde - så hvad brokker du dig egentlig
over?

Man skal bare fatte en skruenøgle, skriver du. Hvorfor skælder du så - i en
anden mail - ud over de klamphuggere der gerne vil vedligeholde deres
knallert

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:08

> Du _har_ kørt ulovligt - og folk tager dine penge. Hvordan kan folk tage
> dine penge når du _har_ kørt ulovligt ...

Jeg har aldrig haft forsikret min knallert da den var tunet, og havde heller
ikke nogen intention om forsikringssvindel, hvis jeg skulle være skyld i en
skade på andre.

> efter hvad du skriver kører du
> ikke i samme forsikringsgruppe som alle dine voldtunere, hvordan i
alverden
> kan de så tage dine penge?

Du mener ikke tab bliver fordelt ud over flere forsikringsgrupper?

> Og hvordan kan disse voldtunere tage dine penge hvis der ikke bliver
betalt
> erstatning (din påstand!) når man kører på en voldtunet knallert?

Der bliver udbetalt penge hvis man snyder forsikringsselskabet.

> Er vi lidt selvmodsigende igen??

Nej, det mener jeg at de gerne må. De skal bare lade være med at få andre
til at betale for det.

> Igen er du selvmodsigende. Det er ikke i vejen at spørge sig frem ... men
> det er jo rent faktisk hvad de gør herinde - så hvad brokker du dig
egentlig
> over?

Læs lige hvad der står: "så er det ikke vejen bare at spørge sig frem".
Hvorhenne ser du jeg skriver der ikke er noget i vejen med det?

> Man skal bare fatte en skruenøgle, skriver du. Hvorfor skælder du så - i
en
> anden mail - ud over de klamphuggere der gerne vil vedligeholde deres
> knallert

Fordi de spørger inden de får tænkt sig om. Ok, det er da let at spørge her,
men det får de ikke meget ud af i længden.

Mvh
Steen

Fra : John Hewalo

Dato : 25-05-01 12:06

On Fri, 25 May 2001 12:08:00 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Jeg har aldrig haft forsikret min knallert da den var tunet,

Du kørte altså på en tunet knallert som ikke var forsikret?
min respekt for folk som gør noget sådan, kan ligge på et meget
lille sted.

> og havde heller
>ikke nogen intention om forsikringssvindel, hvis jeg skulle være skyld i en
>skade på andre.

Hvem skulle betale hvis du lavede skader på andre, når du ikke
var forsikret?

John

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 13:21

> Du kørte altså på en tunet knallert som ikke var forsikret?
> min respekt for folk som gør noget sådan, kan ligge på et meget
> lille sted.

Det var altså for mange år siden på det der i dag hedder knallert 30. Hvad
ville en kaskoforsikring hjælpe andre end mig selv?

> Hvem skulle betale hvis du lavede skader på andre, når du ikke
> var forsikret?

Kender du en ulykkesforsikring? Den dækker altid - det er blot muligt at de
kommer tilbage med et krav om at jeg skal betale tilnage bagefter (regres).

Kom ikke her med dit "ikke forsikret" pjat. Det gælder kun min egen økonomi.

Mvh
Steen

Fra : John Hewalo

Dato : 25-05-01 15:56

On Fri, 25 May 2001 13:21:23 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Det var altså for mange år siden på det der i dag hedder knallert 30. Hvad
>ville en kaskoforsikring hjælpe andre end mig selv?

Du skrev ordret

citat

[...]

citat slut

Kan det forståes anderledes end at din knallert ikke var
forsikret?

klip/

>Kender du en ulykkesforsikring? Den dækker altid - det er blot muligt at de
>kommer tilbage med et krav om at jeg skal betale tilnage bagefter (regres).

Hvorfor ævler du om ulykkesforsikring?

>Kom ikke her med dit "ikke forsikret" pjat. Det gælder kun min egen økonomi.

Og du har råd til at betale en millionerstatning hvis du er skyld
i en ulykke og ikke har en lovpligtig ansvarsforsikring på din
knallert?

John

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 18:52

> Og du har råd til at betale en millionerstatning hvis du er skyld
> i en ulykke og ikke har en lovpligtig ansvarsforsikring på din
> knallert?

Aha! Jeg havde ansvarsforsikring - bare ikke kasko. Dér udtalte jeg mig for
utydeligt. Sorry.

På spørgsmålet om jeg havde råd til at betale en millionerstatning, kan jeg
kun svare; nej. Det blev jeg dog nødt til, hvis jeg lavede ulykker på
andre - det er prisen for at lege på den måde. Man skal lige huske på at
forsikringsselskabet *vil* søge regres hos én, hvis de finder at knallerten
er ulovlig. Hvis folk så gør maskinen lovlig inden den undersøges (hvilket i
sig selv er ulovligt), bliver erstatningen på måske 3 millioner kroner blot
fordelt på alle kunders præmie næste år.

Mvh
Steen

Fra : John Hewalo

Dato : 25-05-01 18:36

On Fri, 25 May 2001 18:52:05 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

> Dér udtalte jeg mig for
>utydeligt. Sorry.

Sker det ikke lidt tit?

klip/

> Man skal lige huske på at
>forsikringsselskabet *vil* søge regres hos én, hvis de finder at knallerten
>er ulovlig.

Det står der _intet_ om i mine forsikringsbetingelser.

John

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 21:47

> Sker det ikke lidt tit?

Sure......

Det mener jeg nu ikke. Hvor synes du ellers jeg ikke har været tydelig nok i
mine udtalelser?

> Det står der _intet_ om i mine forsikringsbetingelser.

Jo, det står lige dér hvor det er nævnt at hvis man har givet urigtige
oplysninger, eller på anden måde ikke lever op til kravene, så dækker
forsikringen ikke. Det er sandsynligvis kun nævnt i generelle
fretningsbestemmelser, og ikke nødvendigvis i din specifikke police. Det er
underforstået at det er sådan.

Mvh
Steen