Problemer med mail på imac?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-04 07:16

Hej

Faktisk er der vist kludder i hele min mail

1. Mail fungere fint på PB.
2. Får imac, og importerer PB til imac.
3. Sætter imac mail op, fuldstændig som i PB.
4. imac henter ikke mail , men PB gør vistnok stabilt :-/

Så er det at jeg vil vædde med at det enten er fordi det er samme port,
eller de der flyvende IP numre, der spilller ind.

Jeg er meget sikker på at det er min fejl, men ved ikke lige hvordan jeg
retter det, så jeg vil endnu engang tillade mig at trække på Jeres
hjernekapacitet

1. Kan begge maskiner hente mail fra samme udbyder?
2. Hvis ja, hvordan?
3.Hvis nej, skal jeg så bare gøre konti passiv i den ene maskine, og så
henter den anden maskine uden problemer?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik

Dato : 23-12-04 14:23

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

Hej
Jeg har en kort overgeng kørt parallelt med to macs på samme router. No
problem

> 1. Kan begge maskiner hente mail fra samme udbyder?
Ja

> 2. Hvis ja, hvordan?

Jeg tastede bare bruger og kontooplysningerne ind i den sidst ankomne
maskine og bad den hente post

> 3.Hvis nej, skal jeg så bare gøre konti passiv i den ene maskine, og så
> henter den anden maskine uden problemer?

Sånt fikumdik skulle ikke være nødvendigt

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 24-12-04 01:23

Lone Schmidt wrote:
> [...]
>
> Så er det at jeg vil vædde med at det enten er fordi det er samme port,
> eller de der flyvende IP numre, der spilller ind.

Nope.
Det, der sker, er, at den første computer, der henter email, også tømmer
postkassen. Det er ligesom at have 2 knægte, der bliver sendt ned til
posthuset for at hente posten. Den, der kommer først, får den; den anden
får intet.

> Jeg er meget sikker på at det er min fejl, men ved ikke lige hvordan jeg
> retter det, så jeg vil endnu engang tillade mig at trække på Jeres
> hjernekapacitet

Det er godt at der er nogen af os der har det (Ahem)

> 1. Kan begge maskiner hente mail fra samme udbyder?

Ja

> 2. Hvis ja, hvordan?

Du skal sætte mail-programmet på den !ene! computer op til at efterlade
posten på mail-serveren. Der plejer at være en checkbox til den slags i
server-opsætningen i mail-programmet. Og så skal du sørge for at den
maskine, der ikke tømmer postkassen, er den første der henter din email.

> 3.Hvis nej, skal jeg så bare gøre konti passiv i den ene maskine, og så
> henter den anden maskine uden problemer?

Jeps - det er en mulighed med POP 3
Hvis din email konto kan håndtere IMAP protokollen kan du administrere
din email fra et vilkårligt antal computere, men så ligger din email
også på serveren og skal eksplicit slettes fra denne.

http://computer.howstuffworks.com/email.htm

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-12-04 23:20

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> postkassen. Det er ligesom at have 2 knægte, der bliver sendt ned til
> posthuset for at hente posten. Den, der kommer først, får den; den anden

Det problem kan omgås ved at sætte mail til først at slette de hentede
beskeder efter f.eks en uge.
Du kan stille på det i mail -> Indstillinger -> Konti-> Avanceret:
"Fjern kopi fra server, når besked er modtaget" og så vælge det tidsrum
der passer bedst, så du når at hente posten på begge mac'er, uden at din
postkasse bliver overfyldt.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-12-04 16:38

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> "Fjern kopi fra server, når besked er modtaget" og så vælge det tidsrum
> der passer bedst, så du når at hente posten på begge mac'er, uden at din

Hej Kaj!

Tak for dit svar, men problemet er at det meste er forretningsmails,
derfor ønsker jeg ikke at slette dem fra udbyders server, da det er min
backup.

Jeg går ind via browser og rydder op en gang imellem (familiefotos,
osv.), og er nu så heldig at udbyder tilbyder 250.000 MB, hvor det før
var sølle 5 MB mailplads!
Jeg kan godt leve med det, mend det er irriterende alligevel.

Hvis jeg "disabler" samtlige mailkonti på den ene computer, løser det
ikke problemet?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge