Spareimage?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-12-04 16:40

Hej

Har nu lavet et diskimage af nogle GB krævende filer.

Jeg valgte "spareimage" for i hjælpemenuen, fik jeg opfattelse af at det
ca. ville halvere størrelsen.

Men min source mappe var 21,7 gb, og det færdige diskimage er 19,3 GB,
det er sgu´a ikke meget der er skaret dér?

Er der en naturlig forklaring?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 20-12-04 20:37

Lone Schmidt wrote:
> [...]
>
> Men min source mappe var 21,7 gb, og det færdige diskimage er 19,3 GB,
> det er sgu´a ikke meget der er skaret dér?

Hvad er der i de GB?
Hvis det hovedsageligt er *.jpg og *.gif billerder, så er de *allerede*
komprimerede, så en yderligere komprimering giver som regel næsten intet
- tværtimod kan man i nogen tilfælde komme ud for det modsatte !

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-12-04 21:13

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> komprimerede, så en yderligere komprimering giver som regel næsten intet
> - tværtimod kan man i nogen tilfælde komme ud for det modsatte !

Sjovt nok havde tanken strejftet mig, at GB ikke kunne sammenlignes
direkte, p.g.a indhold.

Der er tale om importerede videofilm fra camcorder, men kan ikke huske
om jeg har komprimeret dem :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 20-12-04 21:25

Lone Schmidt wrote:

> Sjovt nok havde tanken strejftet mig, at GB ikke kunne sammenlignes
> direkte, p.g.a indhold.
>
> Der er tale om importerede videofilm fra camcorder, men kan ikke huske
> om jeg har komprimeret dem :-/

Som hovedregel er videofilm komprimerede - det ligger i selve
filmformatet (*.mpeg2, *.mpeg4, etc). Du skal som regel gøre noget
aktivt for at de *ikke* bliver komprimeret.