Virtual PC performance til andet end MS Wi~
Fra : usenet@kikobu.com

Dato : 20-12-04 13:25

Hej. Jeg har installeret Linux under Virtual PC, men det kører
simpelthen elendigt. Er der nogen der har erfaringer med at "tune" VPC?

Når jeg ser hvor godt VMWare kører på en Windows maskine kan jeg
godt blive lidt misundelig..

Morten

Fra : Jesper

Dato : 20-12-04 16:02

<usenet@kikobu.com> wrote:

> [...]
> simpelthen elendigt. Er der nogen der har erfaringer med at "tune" VPC?
>
> Når jeg ser hvor godt VMWare kører på en Windows maskine kan jeg

Nu kan diverse Linux distributioner også kører på Mac, så ingen grund
til at køre det i en emulator.

Hvad har du for en maskine? Hvis den kan køre OS 9, så boot op i det og
kør VPC i OS 9, der er ikke såmeget overhead som i OS X.

Ellers er mit råd: Større RAM tildeling til VPC og om nødvendigt mere
RAM i maskinen.

Renice VPC til -20
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Ole Hansen

Dato : 21-12-04 10:28

usenet@kikobu.com writes:

> Hej. Jeg har installeret Linux under Virtual PC, men det kører
> simpelthen elendigt. Er der nogen der har erfaringer med at "tune" VPC?

Det er fordi, du spilder en masse ressourcer på at emulere en
Intel-CPU - det er fjollet :)

> Når jeg ser hvor godt VMWare kører på en Windows maskine kan jeg
> godt blive lidt misundelig..

VMWare slipper for at emulere CPU, derfor kører det så godt.. Du kan
jo godt køre Linux på Apple-hardware - der findes flere "native"
distributioner. Eller du kan, hvis du kører OS X, køre
unix/linux-applikationer på Mac'en..

--
Ole Hansen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

<usenet@kikobu.com> wrote:

> Hej. Jeg har installeret Linux under Virtual PC, men det kører
> simpelthen elendigt. Er der nogen der har erfaringer med at "tune" VPC?

ja, glem det. Det er notorisk langsomt med mindre du kan nøjes med at
emulere DOS eller en text only lkinux eller BSD.
invester i en billig brugt 1GHz PC, kør den headlesss og fjernstyr den
med X11/ssh (til linux eller BSD) eller Remote Desktop Connection til
Windows XP.

> Når jeg ser hvor godt VMWare kører på en Windows maskine kan jeg
> godt blive lidt misundelig..

WMware er ikke en emulator, men en virtuel machnine, sammenlign det med
eks Classic under Mac OS X.
En emulator som eks VPC på Mac emulerer en hel anden CPU arkitektur. VPC
på windows er derfor ej heller en emulator.

Hvis du vil køre linux på din mac bør du installere en PPC linux