Kingston Value RAM
Fra : Jacob Schuldt

Dato : 20-12-04 13:25

Halløjsa,

Det ser ud til at der er delte meninger om hvilke kingston ram
der virker til de forskellige macs. Nogen påstår at man skal
holde sig langt væk fra kingstons value ram, mens andre siger at
de har sat dem i og at de virker fint...

Jeg har lige købt et 256Mb kingston kvr-modul, da disse var de
eneste 144 SODIMM moduler jeg kunne finde på edbpriser.dk.
Spørgsmålet er så om de vil virke i min ibook g3. I en tidligere
tråd "erfaringer med kingston apple ram" påstod en bruger at han
aldrig havde haft problemer med hverken kvr eller kta-moduler.

Er der nogen der har erfaring med kvr-moduler i en ibook?

Mvh
Jacob Schuldt

Fra : Erik Richard

Dato : 20-12-04 15:22

Hej Jacob

Jacob Schuldt wrote:
> [...]
> tråd "erfaringer med kingston apple ram" påstod en bruger at han
> aldrig havde haft problemer med hverken kvr eller kta-moduler.

Det var vist mig, der påstod det. Og det er også rigtig, men der _kan_
være problemer med deres KVR SODIMM moduler til iMac og bærbare G3.

> Er der nogen der har erfaring med kvr-moduler i en ibook?

Jeg var også selv i tvivl, fordi jeg skulle have en større klods til min
Pismo 500mhz G3, og jeg spurgte så Lasse på OfficeLine her i Århus, og
han sagde, at man _skal_ bruge KTA-PBG3-100X64/256 eller -/512 serien
til både Pismo og iBooks (op til 600mhz). De nyeste iBooks kan også
bruge KTA-PBG3-133X64/256 og -/512.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>