Billigste AirPort-kort
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-12-04 21:42

Hej der

Min kæreste skal bruge et AirPort (ikke "extreme") kort til sin iBook G3-500
Mhz.Hvor finder vi det billigst henne?

Janus

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-04 22:20

In article <41c495e8$0$74691$14726298@news.sunsite.dk>,
Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Min kæreste skal bruge et AirPort (ikke "extreme") kort til sin iBook
> G3-500 Mhz.Hvor finder vi det billigst henne?

Hvor du finder et AirPort-kort billigst? Du skal vist desværre være
glad, hvis du overhovedet finder et. De er udgået af produktion. Nogle
gange er der et brugt til salg på et brugtmarked som f.eks. hos
Mediamac. Ellers kan du lave en søgning på Google og lede efter en
online-forhandler, der har et. Nogle gange kan man finde det i USA.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : nospam

Dato : 18-12-04 22:39

> Hvor du finder et AirPort-kort billigst? Du skal vist desværre være
> glad, hvis du overhovedet finder et. De er udgået af produktion.

Officeline i Århus havde i fredags til 935,- incl. Moms. Ring mandag morgen!
FONA har udsolgt i hele landet.

mvh Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Sebastian

Dato : 19-12-04 22:04

> Hvor du finder et AirPort-kort billigst? Du skal vist desværre være
> glad, hvis du overhovedet finder et. De er udgået af produktion.
Hvor har du det fra?
Jeg kender flere kilder til spritnye Airport kort. Hvis det skal være
også adapteren til iMac G3.
Billigt er de dog ikke. Jeg gav ca. 80kr. for et Orinoco PCMCIA kort,
som jeg bruger i min PowerBook 5300 og PowerBook 520. Et Airport kort er
ikke andet end et orinoco kort i anden indpakning. Men et Airport kort
koster i dag stadigvæk 10 gange så meget.
http://www.cyberport.de/ er leveringsdygtig og kan anbefales, de vil dog
gerne bede om 99,90 Euro.

> [...]
> Mediamac. Ellers kan du lave en søgning på Google og lede efter en
> online-forhandler, der har et. Nogle gange kan man finde det i USA.
USA? - Det er IMHO for besværligt. Ebay er der lidt nemmere og finder
altid noget indenfor EU. Et kort koster typisk 75-85 Euro.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-12-04 22:56

In article <1gp29u8.143jmv71lt7y68N%thorfinn@ofir.dk>,
thorfinn@ofir.dk (Sebastian) wrote:

> Hvor har du det fra?

Øhhh, fra Apple. Det har været ret omtalt, at produktionen stoppede.
Mange har brokket sig over, at de pludselig ikke kan få et AirPort-kort
til en relativt ny computer. Det har også været oppe her i gruppen. For
et par måneder siden havde vi en længere diskussion, hvor vi alle søgte
med lys og lygte på nettet efter forhandlere. Vi fandt nogle i USA, men
så dukkede der et helt ubrugt kort op på Mediamacs marked, som spørgeren
købte.

> Jeg kender flere kilder til spritnye Airport kort. Hvis det skal være
> også adapteren til iMac G3.

Synd du ikke har været her, når nogen har efterlyst et kort.

> USA? - Det er IMHO for besværligt. Ebay er der lidt nemmere og finder
> altid noget indenfor EU. Et kort koster typisk 75-85 Euro.

Og Ebay er fyldt med svindlere, har jeg hørt. Jeg regnede med, at det
var en sjælden vare, som det var vigtigt at skaffe. Så kan man godt
klare lidt besvær med at handle i USA og lidt told og moms. Det er vel
et spørgsmål om, hvor gerne man vil have varen. Men hvis det er så nemt
at skaffe de kort i Europa, så er der åbenbart sket noget nyt på
markedet, og det er da alletiders.
Jeg har lige prøvet at søge lidt. Det ser sør'me ud til, at selv
Officeline har det som reservedel. Måske har Apple lyttet til kritikken
og sat produktionen igang igen. For ikke at fremstå som en ren idiot, må
jeg hellere dokumentere mine påstande:

<http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=11968>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-12-04 00:35

In article <news-B9A8A3.22560219122004@news.tele.dk>,
> [...]

> Officeline har det som reservedel. Måske har Apple lyttet til kritikken
> og sat produktionen igang igen. For ikke at fremstå som en ren idiot, må

De har det som reservedel men de tager ca. 1.200 for det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

> Jeg har lige prøvet at søge lidt. Det ser sør'me ud til, at selv
> Officeline har det som reservedel. Måske har Apple lyttet til kritikken
> og sat produktionen igang igen.

selve chipsættet er ikke længere i produktion, men det er muligt at
Apple har opkøbt en større retsparti eller at de har modificeret deres
driver og ddermed kan anvende et andet chipsæt.