PalmDesktop/Mac alternativ
Fra : kaddier

Dato : 17-12-04 23:29

Findes der et alternativ til PalmDesktop som også kan synkronisere med
PalmOS og fungere godt med Mac?

Hilsen Per

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-12-04 00:05

113@andersen.cc (kaddier) writes:

> Findes der et alternativ til PalmDesktop som også kan synkronisere med
> PalmOS og fungere godt med Mac?

iSync/iCal/Addressbook? Kræver dog stadigt conduits og hotsync delene
fra Palms software, men du slipper i det mindste for Palm Desktop.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : kaddier

Dato : 18-12-04 11:31

> iSync/iCal/Addressbook? Kræver dog stadigt conduits og hotsync delene
> fra Palms software, men du slipper i det mindste for Palm Desktop.

Jeg er ikke tilfreds med iSync/iCal. Det fungere ikke når man
synkronisere med flere Comp. (hjemme/arbejde) og conduiterne iSync/Palm
man ikke tilpasse egne behov. Addressbook vil jeg gerne bruge fordi det
er enkelt at have én adressebog for flere programmer.

Hilsen Per

Fra : Sebastian

Dato : 19-12-04 22:04

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Jeg er ikke tilfreds med iSync/iCal. Det fungere ikke når man
> synkronisere med flere Comp. (hjemme/arbejde)
Hmm virker fint her (Notes på Win2k og iSync på OS 10.3.7)
> og conduiterne iSync/Palm
> man ikke tilpasse egne behov.
Jeg synes faktisk at tilpasningsmuligheder er bedre i iSync end hos
Palm. Det er dog lidt langsomt at der også skal laves en backup fra
Palms adressefilen - hvor jeg lige havde lavet en sync

> . Addressbook vil jeg gerne bruge fordi det
> er enkelt at have én adressebog for flere programmer.
Derfor røg PalmDesktop hos mig.
iPalmMemo er godt nok kun version 0.2 men kører stabilt hos mig og er
fint til sync af Memos.
Jeg savner dog stadig en conduit for Mail. Før jeg sendte PalmDesktop på
pension, brugte jeg en script, som oprettede en ny Memo ud fra en email.
iPalmMemo kan desværre ikke scriptes.

hilsen
Sebastian
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : kaddier

Dato : 19-12-04 23:03

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> Hmm virker fint her (Notes på Win2k og iSync på OS 10.3.7)

Hos mig fungere det slet ikke - alt er pludselig dobbelt i min kalender!
Hvordan bäre du dig ad med at få det til at fungere?

> Jeg synes faktisk at tilpasningsmuligheder er bedre i iSync end hos
> Palm. Det er dog lidt langsomt at der også skal laves en backup fra
> Palms adressefilen - hvor jeg lige havde lavet en sync

Jeg kan slet ikke se at man kan til passe iSync overhovedet - i hvert
fald ikke med den conduite man henter hos Apple. Findes der andre?

hilsen Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-12-04 23:21

In article <1gp2cxg.p6j8qtorx3xnN%113@andersen.cc>,
113@andersen.cc (kaddier) wrote:

> Hos mig fungere det slet ikke - alt er pludselig dobbelt i min
> kalender! Hvordan bäre du dig ad med at få det til at fungere?

Hvis man læser dokumentationen, så er systemet vist beregnet til at
synkronisere én Palm med én computer. Har man flere enheder, så er det
svært for systemet at finde ud af, hvilke poster der er nye, hvilke er
er ændrede og overskriver gamle, og hvilke der må slettes. Computeren
kan jo ikke læse tanker.
Jeg har selv haft to Palm på én computer, og det fungerede
nogenlunde. Men hvis den ene Palm havde gået længe siden sidste
synkronisering, kunne der gå ged i det. Så kunne der komme dobbelte
poster, og det er vel fordi, de bliver opfattet som nye poster, der ikke
må slettes. Måske er forklaringen noget så simpelt som, at uret i
enhederne driver lidt væk fra hinanden med tiden.
Jeg gør det nu, at min kone og jeg har hver vores kalender på
iCal vores respektive computere. Så abonnerer vi på hinandens. Dermed
kan kalenderne kun rettes ét sted, og så opstår der ikke forvirring med
dobbelte poster til følge. Jeg har så en Palm, der synkroniseres med min
computer, og det fungerer naturligvis fint, da den er eneste enhed.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Sebastian

Dato : 20-12-04 12:58

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Hos mig fungere det slet ikke - alt er pludselig dobbelt i min kalender!
> Hvordan bäre du dig ad med at få det til at fungere?
Du skal køre en slow-sync på den ene desktop efter du har syncet ved den
anden desktop.
Ved hot-sync overføres kun de poster der har forandret sig. Hotsync kan
ikke tankelæse, som Dr. M skriver, men bruger en speciel database. Nogle
programmer fx. Notes' EasySync efterlader nogle databaser på din Palm,
som fohinderer at du kan synce med fx. iCal. De er usynlige for PalmOS
brugerfladen, men kan spores med fx. Filez. Der findes også megett
komfortable værktøjer til at fjerne og uskadeliggøre disse databaser.

Ved slow-sync sammenligner systemet hver enkelt post. Det kan nemt vare
en mindre menneskealder, især da jeg syncer med med seriel-USB adapter.

Det med at aftalerne fordobler sig er noget værre noget, jeg nødig vil
undvære, der findes heldigvis lille hjælpeprogrammer til Palm, der
sletter doubletter.

Mit Glaskugel er desværre på værkstedet, derfor ved jeg ikke noget om
dit Palm OS, Hotsync version, styresystem, PIM software på desktop 1 og
desktop 2.

> Jeg kan slet ikke se at man kan til passe iSync overhovedet - i hvert
> fald ikke med den conduite man henter hos Apple. Findes der andre?
Prøv at åbne iSync og klikke på dit Palm ikon. Hvad ser du nu?
Åbne PalmDesktop <hotsync> <concuit settings> marker "iSync Conduit"
klik <Conduit settings>. Hvad ser du nu?
Hvad mangler du?

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : kaddier

Dato : 20-12-04 14:14

Hej Sebastian

Tak for dit svar!

> [...]
>
> Ved slow-sync sammenligner systemet hver enkelt post. Det kan nemt vare
> en mindre menneskealder, især da jeg syncer med med seriel-USB adapter.

Dvs. at en llangsom sync er mere nøjaktig?

> Det med at aftalerne fordobler sig er noget værre noget, jeg nødig vil
> undvære,

Hvorfor det!?

> der findes heldigvis lille hjælpeprogrammer til Palm, der
> sletter doubletter.

Det hviste jeg ikke; jeg ville glæde mig over en anbefaling.
Doubletterne optræder hos mig i øvrigt også på computeren.

Og af og til har jeg lagt mærke til at en ændring ikke bliver taget med
i synkronisationen, hvad jeg ikke kan begribe!

> Mit Glaskugel er desværre på værkstedet, derfor ved jeg ikke noget om
> dit Palm OS, Hotsync version, styresystem, PIM software på desktop 1 og
> desktop 2.

Jeg køre med: 10.3.6, Palm OS 4, Hot Sync Maneger 3.2, iSync 1.5 (v139).

> Prøv at åbne iSync og klikke på dit Palm ikon. Hvad ser du nu?
> Åbne PalmDesktop <hotsync> <concuit settings> marker "iSync Conduit"
> klik <Conduit settings>. Hvad ser du nu?
> Hvad mangler du?

Jeg mener: under PalmDesktop er der flere conduiter som kan indstilles
seperat. Med iSync conduite´en til Palm er det alt eller intet og det er
irriterende.

Fra : Sebastian

Dato : 22-12-04 10:07

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Hej Sebastian
>
> Tak for dit svar!

> Dvs. at en llangsom sync er mere nøjaktig?
hvis den database, der holder styr på forandringerne er uden fejl og
kan læses af både desktop og Palm uden problemer - nej. Men det er nu
ikke i altid tilfælde. Laver du et hotsync i disse tilfælde, så kan du
få man doubletter eller nogle ting bliver "glemt".
Et slowsync er altid det bedste når du vil synce med en maskine (fx.
arbejde) og du sidste gang syncroniserede på en anden maskine (hjemme).

> Hvorfor det!?
Du forventer vist ikke noget svar, gør du?

> Det hviste jeg ikke; jeg ville glæde mig over en anbefaling.
> Doubletterne optræder hos mig i øvrigt også på computeren.
Selvfølgelig har du doubletterne også på Mac'en. Du har jo synkroniseret
dem. Hvis fejlen er vedvarende har du først det hele dobbelt, så
firedobbelt, ottedobbelt.... indtil Palm hukommelsen er fyldt op. Det
har jeg være ude for....

Undupe - fås sikkert hos Palmgear, måske finder du også noget hos
freewarepalm.com
Det er nogle år tilbage at jeg havde det problem. Du burde kunne finde
svar i et hvilken som helst velplejet FAQ og måske finde henvisninger
til noget andet.

Det nemmeste er vist at du sletter din adresse- og kalenderdatabase og
indspiller et backup - eller har du glemt det?

> Og af og til har jeg lagt mærke til at en ændring ikke bliver taget med
> i synkronisationen, hvad jeg ikke kan begribe!

> Jeg køre med: 10.3.6, Palm OS 4, Hot Sync Maneger 3.2, iSync 1.5 (v139).
BTW: OS 10.3.7 er ude - men det betyder i denne samhæng ikke noget.

> Jeg mener: under PalmDesktop er der flere conduiter som kan indstilles
> seperat. Med iSync conduite´en til Palm er det alt eller intet og det er
> irriterende.
Nå ja, når du kører med iSync har du stadig brug for PalmDesktop for at
kunne justere conduit settings - fx. kan du indstiller her om iSync skal
lave noget eller ej.
i iSync kan du fx. indstille at ikke synkroniesere de aftaler der ligger
mere end xx dage tilbage - det er ret smart for nogen som mig, der har
alle aftaler siden 1998 i sin Palm.
i iSync kan du også tvinge din Mac alt lave en langsåm sync.

Jeg forstår dog desværre ikke endnu hvad du mangler for nogle
indstillinger?

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark