Trådløst netværk til Mac og PC
Fra : Zach

Dato : 15-12-04 20:44

Hej

Jeg har et lille netværk med to stationære PCere og min nye Powerbook. Alle
tre forbundet med kabel via router. Men jeg vil gerne udnytte det trådløse
netværk i Powerbooken og sikkert også i nye computerindkøb i fremtiden.
Jeg går ud fra at jeg bare skal have et accespoint til min router. Men kan
min Mac bruge et hvilket som helst (PC) accesspoint eller skal jeg bruge et
særligt Mac Airport accespoint (som så ikke kan bruges med PC)?

Mvh.

Zach

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-12-04 20:58

Zach <zach(sletdette)@privat.dk> wrote:

> [...]
> Jeg går ud fra at jeg bare skal have et accespoint til min router. Men kan
> min Mac bruge et hvilket som helst (PC) accesspoint

Ja

> eller skal jeg bruge et
> særligt Mac Airport accespoint

Nej

> (som så ikke kan bruges med PC)?

Airport kan sagtens bruges med Windåser.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Zach

Dato : 15-12-04 21:18

""Preben Bødker Nielsen"" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> Airport kan sagtens bruges med Windåser.

Tak for hurtigt svar. Nogen forslag til en billig løsning til brug i en
almindelig villa?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 15-12-04 21:33

On 2004-12-15 21:17:51 +0100, "Zach" <zach(sletdette)@privat.dk> said:

> ""Preben Bødker Nielsen"" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hurtigt svar. Nogen forslag til en billig løsning til brug i en
> almindelig villa?

Ja, fx. en Linksys WRT54G: https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=52985
Den er billig og fungerer upåklageligt i et blandet mac/pc-miljø.

mvh Jesper

Fra : nospam

Dato : 16-12-04 10:03

> Ja, fx. en Linksys WRT54G: https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=52985
> Den er billig og fungerer upåklageligt i et blandet mac/pc-miljø.
>
> mvh Jesper

Og for 33,- kr. mere kan du få samme med router. For tilslutning af printer
eller lignende.

mvh Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 16-12-04 12:19

In article <BDE70DCB.1377C%nospam@kern.dk>, nospam <nospam@kern.dk>
wrote:

> Og for 33,- kr. mere kan du få samme med router. For tilslutning af printer
> eller lignende.

Hov. Det var lige det, jeg skulle til at spørge om. Hvor mange porte har
den?

Fra : nospam

Dato : 16-12-04 12:37

> Hov. Det var lige det, jeg skulle til at spørge om. Hvor mange porte har
> den?

Ikk for noget, men har du overhovedet klikket på linket?

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=52985
- er uden router til 444,-

https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=52987
- er med 4-ports switch til 477,-

mvh Mikael Kern

Fra : Christian Bech

Dato : 16-12-04 13:43

In article <BDE731EB.137B8%nospam@kern.dk>, nospam <nospam@kern.dk>
wrote:

> Ikk for noget, men har du overhovedet klikket på linket?

Ja, der er trods alt grænser for, hvor doven jeg er. Jeg har ovenikøbet
gennemlæst specifikationerne for 52985 uden at blive klogere. jeg havde
bare overset linket i venstre side.

Tak for linket.

Fra : nospam

Dato : 16-12-04 13:56

> Ja, der er trods alt grænser for, hvor doven jeg er.

Glemte smiley.

mvh Mikael Kern

Fra : Christian Bech

Dato : 19-12-04 21:09

In article <BDE7447F.137E4%nospam@kern.dk>, nospam <nospam@kern.dk>
wrote:

> Glemte smiley.

Det gjorde jeg jo så også, men jeg har aldrig været rigtig glad for de
små sataner.

Det var ikke min mening at lyde forærmet.

Fra : kaddier

Dato : 19-12-04 22:41

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Ikk for noget, men har du overhovedet klikket på linket?

> [...]

Noget lignende er jeg også ude efter, men behøver en USB port til min
printer. Så vidt jeg kan se har Linksys ikke det. Eller tager jeg fejl?
Hvad skal jeg så vælge?

mvh Per

Fra : Per Rønne

Dato : 26-12-04 13:04

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Noget lignende er jeg også ude efter, men behøver en USB port til min
> printer. Så vidt jeg kan se har Linksys ikke det. Eller tager jeg fejl?
> Hvad skal jeg så vælge?

Hvad med en printserver til printeren? Så du kan slutte den direkte på
nettet, og bruge den direkte fra alle maskiner?
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 00:59

> [...]

> min Mac bruge et hvilket som helst (PC) accesspoint eller skal jeg bruge et
> særligt Mac Airport accespoint (som så ikke kan bruges med PC)?

du kan bruge et hvilket som helst accesspoint, jeg vil dog anbefale
Apples pga af den medfølgende admin SW eller Linksys. Hvis du vil sikre
dit netværk inod inbrud bør du købe et 54Mbit da 11Mbit ikke kan køre
WPA.