Erfaringer med Kingston Apple RAM (PowerBo~
Fra : Martin T.

Dato : 13-12-04 14:32

Hejsa alle

Jeg havde købt 512Mb SO-DIMM PC2700 Kingston ValueRAM til en PB G4 1.24Ghz
(kollega på mit arbejde) og virkede fint, men den har åbenbart de problemer
som er angivet her:
http://www.macfixit.com/article.php?story=20041210014524609, kig under "Bad
RAM".

Er der nogen som har erfaringer med Kingstons certificerede Apple RAM
(KTA-PBG4333/512)?

Apple selv vil have ca. kr. 2.000,- ex. moms for en 512Mb klods, hvor den
Kingston certificerede klods koster kr. 670,- ex. moms.

Eller bruger I andet...

Så jeg vil da gerne spare, hvor jeg kan.

Mvh. Martin

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 13-12-04 17:03

Martin T. <weehungtongREMOVETHIS@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Kingston certificerede klods koster kr. 670,- ex. moms.
>
> Eller bruger I andet...
>
> Så jeg vil da gerne spare, hvor jeg kan.

Har du prøvet at kontakte Kingston?
Jeg havde lignende problemer med en ram-blok fra Crucial, og den byttede
de uden diskussion - jeg mailede til dem, og fik et "Returns Material
Authorisation number" - og sendte det med posten til den angivne adresse
i UK. Der gik lidt under en uge inden der stod et ekspres-bud fra UPS
med en ny ram-blok.
Jeg kan ikke forestille mig at Kingston har dårligere service.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin T.

Dato : 13-12-04 23:19

"Kaj Christiansen" <kajc@ofir.dk> wrote in message

> Har du prøvet at kontakte Kingston?

Det kunne være en mulighed. Deres service plejer at være sublim. Ombytter
uden vrøvl.

> [...]
> med en ny ram-blok.
> Jeg kan ikke forestille mig at Kingston har dårligere service.

Nu prøver jeg med KTA versionen af ram-modulet og ser om den ikke går an.

Mvh. Martin

Fra : Erik Richard

Dato : 13-12-04 18:27

Hej Martin

Martin T. wrote:
> [...]
> RAM".
>
> Er der nogen som har erfaringer med Kingstons certificerede Apple RAM

Jeg har ikke selv brugt den type i KTA-PBG3 udgaven, men jeg har fået at
vide fra en af de ansatte på OfficeLine her i byen, at det er den type,
han vil anbefale som værende det bedste til PowerBooks, så jeg tror
umiddelbart, du roligt kan købe den.

Jeg har brugt andre af Kingstons typer i andre Macs, og der har aldrig
været problemer - hverken med deres KVR serie eller den noget bedre KTA.

> Apple selv vil have ca. kr. 2.000,- ex. moms for en 512Mb klods, hvor den
> Kingston certificerede klods koster kr. 670,- ex. moms.

Det er ellers noget af en prisforskel. Og med en totalpris på knap
900kr. for 512mb, så kan jeg heller ikke levere dig Mercury/Texas. Her
vil prisen blive knap 1100kr. inkl. moms og porto...

> Eller bruger I andet...
>
> Så jeg vil da gerne spare, hvor jeg kan.

Jeg mener, det eneste reelle alternativ til Kingstons KTA serie er
Mercury/Texas fra Otherworld i USA.

Så du kan roligt købe KTA RAM.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Martin T.

Dato : 13-12-04 23:30

Hej Erik

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message

> [...]
>vide fra en af de ansatte på OfficeLine her i byen, at det er den type,
>han vil anbefale som værende det bedste til PowerBooks, så jeg tror

Nu bruger jeg nogen gange selv OfficeLine ifm. Apple køb, reklamation mv. og
dem har jeg ingen problemer. Så hvis de kender til KTA versionen fra
Kingston er jeg rolig.

>Jeg har brugt andre af Kingstons typer i andre Macs, og der har aldrig
>været problemer - hverken med deres KVR serie eller den noget bedre KTA.

Åbenbart er de nyere G4 PowerBooks mere følsomme med generisk ram. Jævnfør
følgende side, siger de at man skal gå efter ram med specielle chips. Jeg
har selv hørt, Samsung skulle være godt. Link:
http://makeashorterlink.com/?V2286440A

>Det er ellers noget af en prisforskel. Og med en totalpris på knap
>900kr. for 512mb, så kan jeg heller ikke levere dig Mercury/Texas. Her
>vil prisen blive knap 1100kr. inkl. moms og porto...

Da RAM'en er til en arbejdskollaga, køber jeg gennem TopNordic, og da min
arbejdsplads kan købe gennem SKI aftalen kan jeg få hardware til lave priser
og endda fragtfrit :)

>Så du kan roligt købe KTA RAM.

Den er bestilt så nu skal jeg bare vente... jeg krydser fingre.

Tak for hjælpen.

Mvh. Martin

Fra : Thomas

Dato : 16-12-04 19:30

Jeg har netop anvendt en 512 MB Kingston klods af typen "KVR". Spiller
fint i min G4 MDD.

Thomas