Hvordan hakker jeg en lydfil op i stumper
Fra : gunner carstens

Dato : 21-05-01 22:21

Jeg står med en lydfil på en CD og jeg ved ikke hvilken filformat den er i.
Den kan afspilles direkte fra kontrollinien uden problemer. Hvis jeg laver
æble-i på filen får jeg ikke noget filformat.Men Apple CDplayer vil godt
spille filen.

Jeg har med success lavet filen om til mp3 format i Soundjam MP 2.2.1.
Det er en 35 minutters tale audio, og jeg vil nu gerne splitte den op i 50
forskellige mp3 filer (eller RealAudio - hvis det er bedre - men realplayer
vil hverken afspille cd'en eller mp3 filen).

Min MicroLogic vil ikke importere filen og ConvertMachine 1.2 Ÿ vil ikke
lave den om til noget som helst.

Er der nogen der ved hvordan jeg evt kan hakke mp3 filen op i passende
stumper??

Eller hvordan jeg kan hakke CD filen op i stumper - der så senere kan laves
til mp3?
mvh Gunner

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 21-05-01 22:47

gunner carstens <gunner@plakaten.com> wrote:

> [...]
> forskellige mp3 filer (eller RealAudio - hvis det er bedre - men realplayer
> vil hverken afspille cd'en eller mp3 filen).

OK, min løsning er noget snørklet, jeg er sikker på at der er nogle her
i gruppen der har en bedre løsning men, here goes...

SVJV er det ikke muligt at splitte en mp3-fil i flere selvstændige filer
uden først at afkode klippe i bidder og derefter kode igen. Min løsning
ville derfor være, at afkode hele filen til aiff. Herefter åbne den i
sndsampler 4.4.2, klip den i stykker, og kod hver bid for sig i iTunes.
Til at afkode den ville jeg prøve med mpegger dropdecoder
<www.proteron.com/dropdecoder>, den har akdrig svigtet mig.
En 35 minutters mp3 kommer jo til at fylde ganske godt, og hvis du skal
åbne hele svinet i sndsampler kræver det altså en ordentligt læs RAM.
Sååå, min løsning er måske ikke helt fed.

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Fra : gunner carstens

Dato : 22-05-01 09:16

> En 35 minutters mp3 kommer jo til at fylde ganske godt, og hvis du skal
> åbne hele svinet i sndsampler kræver det altså en ordentligt læs RAM.
> Sååå, min løsning er måske ikke helt fed.
Det virker helt fint bortset fra... netop manglende RAM jeg har kun 96MB og
det er ikke nok. Hvis nogen kender et program der kan hakke en aiff fil på
62MB op i småstykker med kun 96MB fysisk RAM bliver jeg glad.
mvh Gunner

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-05-01 11:49

> [...]
> det er ikke nok. Hvis nogen kender et program der kan hakke en aiff fil på
> 62MB op i småstykker med kun 96MB fysisk RAM bliver jeg glad.

Brug QuickTime playeren med lidt behændig klippe klistren. Ved dog ikke
om det kræver en pro udgave! Du kan også bruge QuicTime playeren til at
hente (rippe) et aiff dokument fra din audio cd.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-05-01 19:10

> Brug QuickTime playeren med lidt behændig klippe klistren. Ved dog ikke
> om det kræver en pro udgave! Du kan også bruge QuicTime playeren til at
> hente (rippe) et aiff dokument fra din audio cd.

QuickTime palyer (pro) er udemærket til at klippe med, men
iTunes/SoundJam er en hel del lettere at rippe AIFF fra audio CD'ere med
- Man skal blot huske at ændre formatete der rippes til fra MP3 til
AIFF.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg har været boligløs i København siden 1 april

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 22-05-01 15:03

> [...]

> stumper??
>
> Eller hvordan jeg kan hakke CD filen op i stumper - der så senere kan laves

Det der er der ikke nogen ben i, i hvertfald ikke i SoundJam 2.5.3 og
det er en gratis opgradering fra 2.1.1.

Træk filen der skal konverteres ind i Converter vinduet og tag info på
den, så kan du selv indstille i fra og til hvor der skal indkodes i
min:sek:brøkdele og så konvertere du én bid ad gangen.
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-05-01 17:13

> [...]

> forskellige mp3 filer (eller RealAudio - hvis det er bedre - men realplayer
> vil hverken afspille cd'en eller mp3 filen).

mEdit (find den på versiontracker.com).

Jeg havde samme problem, og jeg tror endda jeg spurgte her (og fik mange
gode forslag). Men de passede mig ikke rigtigt, men så faldt jeg over
mEdit og det gør tingene lige som jeg vil have dem.

Den er lidt buggy, så den quitter nok et par gange uden grund, men så
skal den bare startes igen, så kan den klare 10 klip mere (måske bruger
den en form for klippekort?).

Anyway, det er det eneste program der passer til mit temperament, nemlig
at det skal gå HURTIGT at få den fandens fil delt op

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy