padding + højde
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-02-05 15:06

hej ng...

jeg har lavet følgende skilet
www.vejen-net.dk/~jr/

jeg har brugt padding på indholdsboksen 2% i hver side, men højre side får
en meget større afstand end venstre? hvorfor min det.

i min top og bund boks synes jeg højden er for stor i forhold til teksten,
hvordan får jeg dem lavere?

jeg modtager gerne kritik af opbygningen, måske jeg gør det for omstændigt.

mvh
jr

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-05 23:11

Jan Rasmussen skrev:

> jeg har brugt padding på indholdsboksen 2% i hver side, men
> højre side får en meget større afstand end venstre? hvorfor
> min det.

Start med at validere din side. Du angiver at bruge XHTML 1.0
Strict, men din kode er hverken xhtml eller strict (den kan
validere som html 4.01 transitional).

> jeg modtager gerne kritik af opbygningen, måske jeg gør det
> for omstændigt.

Din javamenu virker slet ikke hos mig. Selv om den givetvis virker
nogen steder, er java en dårlig og tung løsning til noget der
ligner en simpel hover-menu - brug css og evt. javascript til den
slags i stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen