meta-tags
Fra : Thomas Gade

Dato : 12-02-05 15:39

Har siddet og kigget lidt i forskellige siders kildekoder for at se
hvilke meta-tags de benytter, og kan se at der er stor forskel på hvor
mange og hvilke tags der bliver anvendt.

Er der nogen her i gruppen der har et bud på, hvad der er vigtigt at
have med?

Thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-02-05 15:44

Thomas Gade wrote:
> [...]
> mange og hvilke tags der bliver anvendt.
>
> Er der nogen her i gruppen der har et bud på, hvad der er vigtigt at

Ingen.

--
Benny

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-02-05 17:34

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ingen.

Benny vil det sige at du mener at der ikke er nogen grund til at have denne
med:

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-02-05 18:15

Per Rasmussen wrote:

> Benny vil det sige at du mener at der ikke er nogen grund til at have denne
> med:

Nej sorry. Selvfølgelig ikke.

Jeg tænkte mere på keyword, description, generator o.s.v.

--
Benny

Fra : erik p vinther

Dato : 13-02-05 12:19

Jeg har brugt FP til at lave min hjemmeside og den har indsat:

er det forkert?

vh
Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-05 13:34

erik p vinther skrev:

>Jeg har brugt FP til at lave min hjemmeside og den har indsat:
>er det forkert?

Det er ikke forkert, men det er rigtig skidt.

Det er en god idé at erklære sidens tegnsæt i et meta-tag.
Problemet er bare at windows-1252 er specifikt for Windows, som
navnet da også antyder.

Brug i stedet ISO-8859-1. Det er en international standard, og
den omfatter de danske tegn.

--
Bertel

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 12-02-05 15:53

Thomas Gade wrote:

> Er der nogen her i gruppen der har et bud på, hvad der er vigtigt at
> have med?

Prøv at kigge her:

http://www.9am.dk/artikler/metatags.asp

--
Jesper Frandsen

http://9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 12-02-05 21:58

Thomas Gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> mange og hvilke tags der bliver anvendt.
>
> Er der nogen her i gruppen der har et bud på, hvad der er vigtigt at

Jeg går ud fra at du har fulgt linket til 9am.dk, Men hvis du virkelig
ikke gider og sidde og taste selv, så er der jo altid http://metamaten.dk

Allan

Fra : Thomas Gade

Dato : 13-02-05 00:48

Allan Juhl Petersen wrote:

> Jeg går ud fra at du har fulgt linket til 9am.dk, Men hvis du virkelig
> ikke gider og sidde og taste selv, så er der jo altid http://metamaten.dk

Jeps, takker for svar.

Thomas

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 13-02-05 07:58

Thomas Gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeps, takker for svar.
>
> --
>
> Mvh
> Thomas
Hej igen!?

Jeg undskylder min måde at skrive links på og prøver lige en gang til:
http://www.metamaten.dk
Jeg kan ikke altid selv følge med i hvad jeg skriver...

Allan Juhl Petersen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-02-05 12:28

Hvad er der i vejen med at skrive http://metamaten.dk ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-05 13:35

Toke Eskildsen skrev:

>Hvad er der i vejen med at skrive http://metamaten.dk ?

Hvorfor prøver du ikke bare linket af? Så opdager du at det ikke
virker.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-02-05 18:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor prøver du ikke bare linket af? Så opdager du at det ikke
> virker.

Det virker da fint her

--
Benny

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-05 19:04

Så har du sat din browser til at smække www. foran. Man kan ikke
tilgå domænet uden www.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-02-05 19:16

Bertel Lund Hansen wrote:

> Så har du sat din browser til at smække www. foran. Man kan ikke
> tilgå domænet uden www.

Tja, jeg kører med en (næsten)std. opsætning af Firefox

.... men jeg man godt se, at serveren ikke svarer på adressen uden www
(det må være en fejl i DNS-opsætningen)

--
Benny

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-02-05 19:54

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor prøver du ikke bare linket af? Så opdager du at det ikke
> virker.

Jeg kan udlede af efterfølgende at FireFox åbenbart sætter www foran,
hvis URLen ikke virker. Dummeslag til mig.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-02-05 19:57

Toke Eskildsen wrote:

> Jeg kan udlede af efterfølgende at FireFox åbenbart sætter www foran,
> hvis URLen ikke virker. Dummeslag til mig.

.... men +point til FF ... igen

--
Benny

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-05 20:27

Benny Nissen skrev:

>... men +point til FF ... igen

Åh, Opera kan også sagtens sættes sådan op, men hvis jeg havde
gjort det, havde Toke måske ikke fået svar på sit spørgsmål.

--
Bertel