Forslag til wysiwyg editor ??
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 12:32

Nogen, som har forslag til en god wysiwyg editor, som jeg kan opbygge min
egen lille business website med (ikke e-handel) ?

Dreamweaver og frontpage er uden for mit budget.
Kan Namo Webeditor 6 anbefales ?

Findes der en freeware editor, som er god ?
- Hvad med NVU som dog får lidt hård kritik ?

mvh
Flemming

Fra : Claus Agerskov

Dato : 11-02-05 12:47

"Flemming" <n/a> wrote:

> [...]
> Kan Namo Webeditor 6 anbefales ?
>
> Findes der en freeware editor, som er god ?
> - Hvad med NVU som dog får lidt hård kritik ?

Browsersuiten Mozilla har en wysiwymg-editor.

De herligste hilsner

Fra : Martin

Dato : 11-02-05 13:04

> Browsersuiten Mozilla har en wysiwymg-editor.

Er det en god editor?
Hvor kan man hente den?
www.mozilla.org?

Jeg bruger lige for tiden Web Coder 5 fra
www.tsw.dk, som jeg synes er meget god.
Det er dog mest en tekst editor.

- Martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-02-05 13:56

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg bruger lige for tiden Web Coder 5 fra
> www.tsw.dk, som jeg synes er meget god.
> Det er dog mest en tekst editor.

Hvis du bruger webcoder 5 fra TSW så forstår jeg ikke at du
overhovedet kan overveje at skifte til noget andet.

PerR

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-05 14:11

Per Rasmussen skrev:

> Hvis du bruger webcoder 5 fra TSW så forstår jeg ikke at du
> overhovedet kan overveje at skifte til noget andet.

Har Martin DA snakket om at skifte?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Martin

Dato : 11-02-05 14:26

> Hvis du bruger webcoder 5 fra TSW så forstår jeg ikke at du
> overhovedet kan overveje at skifte til noget andet.

> Har Martin DA snakket om at skifte?

Jeg er godt tilfreds med Web Coder 5, og overvejer ikke
umiddelbart
at skifte. Men derfor kan jeg vel godt være nysgerrig

Nej faktisk overvejer jeg at at købe Web Coder 5 Pro for at
støtte den gode udvikling.
Der er jo 20% rabat i samarbejde med html.dk
http://www.tsw.dk/pro_htmldk.php

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 15:09

Den 11-02-05 13.03 skrev Martin følgende:

> Er det en god editor?
> Hvor kan man hente den?
> www.mozilla.org?

Den virker ok for mig at se, men jeg har ikke den store forstand på den
slags programmer. Det vil sige, det er ikke browsersuitens editor, du
skal hente, men derimod videreudviklingen på den (samme hovedprogrammør).

Den hedder Nvu, og kan hentes på http://nvu.com.

Meld gerne tilbage med din mening, når/hvis du prøver programmet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-05 18:07

> Den hedder Nvu, og kan hentes på http://nvu.com.
> Meld gerne tilbage med din mening, når/hvis du prøver programmet.

Jeg har lige installeret den, og havde faktisk også installeret for noget
tid siden.
Min umiddelbare vurdering er, at der er for mangel "tingel-tangel" elementer
i programmet til min smag - f.eks. indsætter den de der gule firkanter
i editoren, når man står i fanen "Normal" - det irriterer mig.
Den ændrer ikke koden udseende, når man udkommenterer den -
det er også træls synes jeg. Men selve brugerfladen synes jeg da ser ud til
at være
godt og logisk bygget op.
Det skal siges, at jeg ikke har brugt programmet
ret meget, og derfor skal min umiddelbare vurdering tages med et gran salt.
Jeg er mest til selv at skrive koden, og er derfor mere begejstret for Web
Coder 5
fra www.tsw.dk , som mere er en tekst editor end en wysiwyg
- men det er jo smag og behag.

Hilsen Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 18:10

> Den hedder Nvu, og kan hentes på http://nvu.com.

Som jeg omtalte i mit indlæg, så får Nvu lidt dårlig kritik. Se på
mozilla.org og klik på NVU linket.
Men kommer vist til foråret i en version 1.0 som forhåbentlig bliver god.

Ikke andre bud på gode editors ?

mvh
Flemming

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-05 21:14

Der er nogle, der er glade for Stone's Web writer
Jeg kender den ikke rigtig
http://www.webwriter.dk/

Det samme kan jeg skrive om
HTML-KIT