CSS og tabeller
Fra : Kim Schwalbe

Dato : 08-02-05 15:12

Hej i gruppen
Jeg er kommet i gang med CSS.
I den forbindelse har jeg et spørgsmål.

De måde som HTML virker, med bl.a. tabellers positionering med koderne
Align: center left og right
Er ikke blevet overført til CSS, men fungere på den måde, at man sætter
positionen "flydende" i antal px, %, el. cm m.m.
Er det korrekt?
MVH Kim S

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-02-05 16:30

Kim Schwalbe skrev:

> [...]
> Er ikke blevet overført til CSS, men fungere på den måde, at man
> sætter positionen "flydende" i antal px, %, el. cm m.m.

Nej! text-align:left/center/right fungerer også i css, men med padding
og margin sat på dine "flydende" elementer kan du bestemme mere
nøjagtigt hvordan og hvorledes det skal se ud. Til gengæld er der en
let måde at centrere hele dit layout (nok det du i virkeligheden
spurgte om :)) så skal din css se sådan ud:

body {
text-align:left; /* eller center, eller right, men er der kun af hensyn
til ældre IE versioner! */
}
#pagewrapper {
margin-left:auto; /* sådan er det specificeret at man skal placere sit
"layout" i forhold til siden */
margin-right:auto;
text-align:left; /* nødvendig for at få indholdet venstrestillet igen!
*/
}

Claus

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 08-02-05 20:57

"Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> skrev

> [...]
> "layout" i forhold til siden */
> margin-right:auto;
> text-align:left; /* nødvendig for at få indholdet venstrestillet igen!
Hej Claus
Tak for dit svar og det virker jo fint.
MVH Kim S