Sætte højde på input type="text"
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-05 10:04

Jeg har et lidt mærkeligt problem...

Jeg har to tekstbokse og en submit knap. Hvis jeg sætter height:20px;
i CSS på begge så bliver de ikke samme størrelse. Det er som om
tekstboksene ikke kan gøres mindre end ca. 25px - og det er for
højt...

Problemet opstår i Firefox og IE mens Opera viser det som jeg vil
have det.

<input type="password" name="pwd" style="width:120px;
height:20px;" />

Submit knappen har følgende CSS:
..formbutton {
   height:20px;
   border:1px solid #000000;
   background:#FFDE5B;
}

Hvordan styrere jeg størrelsen på tekstboksene ?

--
Henrik Stidsen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 08-02-05 10:13

Henrik Stidsen wrote:

> Hvordan styrere jeg størrelsen på tekstboksene ?

Man bør 9 ud af 10 gange aldrig sætte height på et element, men istedet
lade indholdet styre størrelsen.
Prøv i stedet at sætte font-size og/eller line-height.

En anden ting er at du vil *aldrig* få det til at se ens ud i de
forskellige browsere.

Som Roger Johansson har testet og også skriver i sin konklussion:
"trying to style form controls to look the same across platforms is
often a waste of time."

http://www.456bereastreet.com/archive/200410/styling_even_more_form_controls/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-05 10:32

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.please> wrote in

> Man b›r 9 ud af 10 gange aldrig s‘tte height p† et element, men
> istedet lade indholdet styre st›rrelsen.
> Pr›v i stedet at s‘tte font-size og/eller line-height.

Det har du ret i - men nu er det her så det 10 tilfælde hvor højden
skal sættes.

Desværre

--
Henrik Stidsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-05 10:29

Henrik Stidsen skrev:

> Jeg har to tekstbokse og en submit knap. Hvis jeg sætter height:20px;
> i CSS på begge så bliver de ikke samme størrelse. Det er som om
> tekstboksene ikke kan gøres mindre end ca. 25px -

Prøv at kigge på margen og fyld (margin/padding) på tekstboksene. Jeg
kan sætte højden på tekstbokse helt ned til 1px i Firefox (det er så
totalt ubrugeligt fordi man ikke kan se noget - men de bliver små!)

Husk også at sætte font-størrelsen passende ned.

Jeg har ikke prøvet i IE.

> Problemet opstår i Firefox og IE mens Opera viser det som jeg vil
> have det.

Har du evt. et link til din side - det er lettere at vurdere problemet
online.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-05 10:33

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> Pr›v at kigge p† margen og fyld (margin/padding) p†
> tekstboksene. Jeg kan s‘tte h›jden p† tekstbokse helt ned til
> 1px i Firefox (det er s† totalt ubrugeligt fordi man ikke kan se
> noget - men de bliver sm†!)

> Husk ogs† at s‘tte font-st›rrelsen passende ned.

Jeg har prøvet noget af det men må prøve med de øvrige ting også.

> Har du evt. et link til din side - det er lettere at vurdere
> problemet online.

Det har jeg ikke, den er ikke online endnu.

--
Henrik Stidsen