søgeord og xhtml
Fra : Morten Klit

Dato : 07-02-05 13:27

Jeg har lavet en side i xhtml, og har fundet ud af at det ikke er
tilladt lave søge ord og beskrivelse v.hj.a. meta type="keywords"
og meta type="description".

Hvordan kan man lave søgeord og alligevel overholde xhtml?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 14:20

Morten Klit skrev:

> Jeg har lavet en side i xhtml, og har fundet ud af at det ikke er
> tilladt lave søge ord og beskrivelse v.hj.a. meta type="keywords"
> og meta type="description".

Hvem har fortalt dig det? Det er ikke korrekt - meta-informationer er
lige så gyldige i xhtml som i html.

Koderne skal selvfølgelig skrives så de overholder xhtml-standarderne -
det vil primært sige at de skal afsluttes: <meta ... /> i stedet for
parametre, men dog ikke indholdet i parametrene).

Altså fx:

inspiration til alle som arbejder med webdesign og internet - både
begyndere, øvede og eksperter." />

(snuppet fra html.dk)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-02-05 14:47

Morten Klit wrote:
> [...]
> og meta type="description".
>
> Hvordan kan man lave søgeord og alligevel overholde xhtml?

Som Jens skriver er du sikkert bare stødt på nogle små fejl vedr. dine
meta-tags.

Men... som Roger fra 456 Berea Street skriver, så er meta-tags spild af tid.
http://www.456bereastreet.com/archive/200502/basics_of_search_engine_optimisation/

Brug istedet tiden fornuftigt på at lave en semantisk korrekt og
tilgængelig side, med noget godt indhold.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Morten Klit

Dato : 07-02-05 21:59

Martin Hintzmann Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Brug istedet tiden fornuftigt på at lave en semantisk korrekt og
> tilgængelig side, med noget godt indhold.

Tak til Jens og Martin.
Det var bare en lille tastefejl, der havde sneget sig ind.

...og fedt med linket!