Print af image
Fra : Søren Frederiksen

Dato : 07-02-05 11:39

Jeg sidder her med en side, hvor der skal udskrives et billede
ved tryk på en knap (i stil med rejseplanen.dk, prøv engang) og
vis mig så gerne hvordan jeg får lavet noget lignende.

Det er et krav at printeregenskaber vises først så bruger har
mulighed for at annullere.

jeg sidder og laver hjemmesider i html og kan ikke så meget andet
endnu, men regner med om kort tid at kigge på lidt css, så det
gør ikke noget hvis løsningen er en css løsning.

Ser frem til dit svar

Søren F.

SE HER

gå her til: http://www.kildehuset.dk/source/en/index.htm
Klik i menuen til venstre på "location in skaelskoer".
Ved tryk på knappen skal funktionen sættes igang.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 07-02-05 11:48

Se kommentarer indlejret i dit indlæg!

> [...]
> vis mig så gerne hvordan jeg får lavet noget lignende.
>
> Det er et krav at printeregenskaber vises først så bruger har

Dette kan gøres ved at man på en knap laver et javascript på onClick
eventet:
<input type="button" value="Print" class="knap"
onclick="javascript:print();">

> jeg sidder og laver hjemmesider i html og kan ikke så meget andet
> endnu, men regner med om kort tid at kigge på lidt css, så det
> gør ikke noget hvis løsningen er en css løsning.

Skynd dig at lær CSS
Ovenstående lille eksempel kan så styles næsten som du har lyst til
ved at tilføje en class i stylesheet'et og du kan så lave knapper
som dem på rejseplanen.dk

> Ser frem til dit svar

Håber du kan bruge ovenstående til noget

Fra : Søren Frederiksen

Dato : 07-02-05 12:51

Claus Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ved at tilføje en class i stylesheet'et og du kan så lave knapper
> som dem på rejseplanen.dk

> Håber du kan bruge ovenstående til noget

Tak for dit suveræne svar, det var nemlig lige præcis det jeg skulle
bruge.
Og jeg skal nok skynde mig at få lært css.

Tak

Søren