border på div
Fra : MooreHojer

Dato : 06-02-05 17:11

Hej NG

Kan man med CSS sætte en border på sin div svarende til en border i en
tabel?

--
Moore Hojer

Fra : Kenny

Dato : 06-02-05 18:22

MooreHojer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Kan man med CSS sætte en border på sin div svarende til en border i en
> tabel?

Ja, det kan man sagtens... Du kan jo prøve dig lidt frem i mulighederne.
Der er mange forskellige kombinationer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-05 20:55

MooreHojer skrev:

> Kan man med CSS sætte en border på sin div svarende til en border i en
> tabel?

Her kan du lære CSS:

http://www.html.dk/tutorials/css/

Hvis du vil direkte til svaret på dit spørgsmål, skal du kikke på
boksmodellen (lektion 9).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : MooreHojer

Dato : 06-02-05 21:34

> Her kan du lære CSS:
>
> http://www.html.dk/tutorials/css/

Den har jeg været omkring for ca. 3 år siden. Men ellers tak.

> Hvis du vil direkte til svaret på dit spørgsmål, skal du kikke på
> boksmodellen (lektion 9).

Har forsøgt, men kan ikke rigtig få det til at virke.

Mit kode ser sådan ud:

<h1> Dette er en overskrift</h1>

Og så er det at jeg gerne vil have sat en ramme omkring min div, og har
forsøgt med følgende:

#indhold {
border-width: 5px;
border-type: solid;
border-color: red;
}

men det giver intet resultat.

--
Moore Hojer

Fra : MooreHojer

Dato : 06-02-05 21:54

Nu er problemet fundet... det var ham jeg laver hjemmesider sammenmed
der syntes han ville være sjov så hver gang jeg lagde en ny css-fil ud
overskrev han den med den gamle... derfor kunne jeg ikke få det til at
virke...
Jeg beklager ulejligheden..

--
Moore Hojer