problem med css.
Fra : Tony Karlsson

Dato : 06-02-05 01:36

Siden: http://83.72.65.86/ ser ud som jeg gerne vil i IE.. men åbner jeg den
i firefox ser det ikke rigtig ud.... hvad går galt?

håber i kan hjælpe

Mvh:
Tony ( http://83.72.65.86/ )

Fra : Tony Karlsson

Dato : 06-02-05 01:46

"Tony Karlsson" <tony@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Siden: http://83.72.65.86/ ser ud som jeg gerne vil i IE.. men åbner jeg
> den i firefox ser det ikke rigtig ud.... hvad går galt?

> [...]

Glemte lige... hvordan kan den warning redes der kommer på validatoren på
css-filen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-05 09:05

Tony Karlsson skrev:

> Glemte lige... hvordan kan den warning redes der kommer på validatoren på
> css-filen

Det havde været en idé lige at skrive fejlen så der ikke er 20
der skal validere den samme fil for at finde den:

Line : 9 font-family: You are encouraged to offer a generic
family as a last alternative.

Linje 9:
   font-family : typewriter, "Comic Sans MS";

Hvis du skriver
   font-family : "typewriter", "Comic Sans MS", "sans-serif";
i stedet, har browseren noget at falde tilbage på, hvis den
hverken kan klare typewriter eller Comic (som er en
Windows-ting).

Jeg mener at navnene skal i anførselstegn.

"Generic family" betyder noget i retning af typefamilie - altså
en generel familie.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Tony Karlsson

Dato : 06-02-05 11:40

Jeg takker.
Hvad jeg har læst mig frem til, så skal de ikke være i anførselstegn, hvis
det er et ord.
nu virker det...
mange tak.

Mvh.
Tony ( http://83.72.65.86/ )

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-05 16:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg mener at navnene skal i anførselstegn.

Navne skal i anførselstegn, hvis de består af mere end et ord (uden
bindestreg):

verdana skal ikke i anførselstegn.

"comic sans ms" *skal* i anførselstegn

sans-serif skal ikke i anførselstegn