Hjælp til design opbygning i (D)HTML.
Fra : Jacob Møhl

Dato : 05-02-05 14:03

Jeg har siddet og lavet et nyt webdesign her i ugen, og nu vil
jeg gerne konvertere det fra ét billeder over i en HTML-fil.

Designet ser sådan ud direkte fra Photoshop -->
http://greyz.dk/pics/albums/Photoshop/design.jpg

Nu er mit problem så hvordan med bedst for lavet disse runde
kanter, har prøvet lidt forskelligt. Og kan godt få det til at
passe med nogle tabeller og såen, men det er en meget skrøbelig
løsning jeg er kommet frem til. Og hvis jeg begynder at putte
indhold ind så forskydes det hele og kanterne bliver ikke lige.

Er der nogle der har erfaringer med at opbygge html-filer med
disse bløde kanter. Og det må meget gerne også bruge CSS eller
DHTML hvis det kan hjælpe!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-05 15:22

Jacob Møhl skrev:

> Er der nogle der har erfaringer med at opbygge html-filer med
> disse bløde kanter. Og det må meget gerne også bruge CSS eller
> DHTML hvis det kan hjælpe!

Her er to opskrifter. Det var vist den første jeg brugte til
Fiduso. Men man får ikke noget forærende. Man skal holde tungen
lige i munden når man skal lave flere bokse og have indhold i:

http://kalsey.com/2003/07/rounded_corners_in_css/

http://www.virtuelvis.com/gallery/css/rounded/

Fidusos CSS-ark er naturligvis tilgængeligt, og du må kopiere
lige hvad du vil derfra:

http://fiduso.dk/fiduso.css

--
Bertel