online wysiwyg???
Fra : Dan Christensen

Dato : 04-02-05 19:48

Hejsa.. Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor det skal være muligt online
at gå ind og ændre tekstindholdet på en enkelt html-side/textfield... Gerne
med en form for login...

Hvordan skal jeg gribe det an?

Mvh. Dan.

Fra : jopa

Dato : 04-02-05 20:13

Dan Christensen skriblede bla:
> Hejsa.. Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor det skal være muligt
> online at gå ind og ændre tekstindholdet på en enkelt
> html-side/textfield... Gerne med en form for login...

CMS er måske svaret.

Prøv at spørge i en af serverside grupperne.
Hvilken afhænger af hvad du kan køre på dit Hotel.

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 04-02-05 20:35

En wiki? <http://wikipedia.sourceforge.net>

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Dan Christensen

Dato : 04-02-05 20:54

Det skal helst være sådan, at ikke alle kan redigere i sidens indhold.

Mvh. Dan.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-05 21:01

Den 04-02-05 20.53 skrev Dan Christensen følgende:
> Det skal helst være sådan, at ikke alle kan redigere i sidens indhold.

Er der en udvalgt skare, der skal kunne redigere eller blot en enkelt
eller to? I sidstnævnte fald kan du bruge en WYSIWYG html-editor med en
sitemanager. Tjek for eksempel Nvu, hvor du kan redigere siden og ændre
teksten som i en almindelig tekstbehandler og derefter uploade
ændringerne med et tryk på en knap.

http://nvu.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 04-02-05 21:10

> Det skal helst være sådan, at ikke alle kan redigere i sidens
> indhold.

En del Wiki'er kan også styres på det punkt. MediaWiki kan
ihvertfald. Der er flere grader af regulering. Min egen wiki er for
eksempel sat forholdsvist liberalt op, så alle kan redigere som de
lyster. Pånær de sider der er vigtige, som for eksempel forsiden og
mit CV. De sider har jeg beskyttet, så det kun er administratorer
(dvs. mig) der har mulighed for at redigere i dem. Vil man videre end
det, er det også muligt at forhindre ikke-registrerede brugere i at
redigere. Det kan kombineres med at brugere ikke kan oprette sig
selv, hvorefter man er fremme ved den totale kontrol med siden.

For et eksempel på den sidste model, kan du for eksempel se på en af
mine venners Wiki <http://saustrup.net/Forside>, der er totalt lukket
for uvedkommende.

Fra : Thrane

Dato : 04-02-05 21:05

"Dan Christensen" <danchristensen@mail.dk> wrote in message
> Hejsa.. Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor det skal være muligt online
> at gå ind og ændre tekstindholdet på en enkelt html-side/textfield...
> [...]
Ikke svaret på alt, men dette har jeg brugt mange gange som en del af en
større helhed::

http://www.htmlarea.com/htmlarea_2/

Thrane
http://www.tomtom-user.dk
thrane at tomtom-user dot dk

Fra : René Løweneck

Dato : 05-02-05 09:27

Hej Dan !

> [...]

> Hejsa.. Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor det skal være muligt online
> at gå ind og ændre tekstindholdet på en enkelt html-side/textfield...

Du har brug for et CMS system. Det giver dig præcis hvad du har brug for.

> Hvordan skal jeg gribe det an?

Det kommer helt an på dine behov og dine resourser. F.eks. :

Er det til privat eller erhverv ?
Er der en tidshorisont (deadline) ?
Hvor mange brugere ?
Hvilke funktioner ?
Hvad med sikkerheden ?
Hvilke sprog ?
osv. osv.

Og så er der selve det fysiske :

Yderst resoursekrævende og meget lang tidshorisont :
Du kan bygge det op fra bunden i PHP, ASP, ASPX, JAVA eller PERL.

Rimeligt resoursekrævende og lang tidshorisont :
Du kan sammensætte scripts i ovennævnte sprog eller anvende et open
source CMS system.

Mindst resoursekrævende og kort eller middel tidshorisont :
Du kan købe/leje et out of the box CMS system. Så kan din side være i
luften om et par dage og indekseret i Google om én til halvanden uge, så
brugerne hurtigt kan finde dig (din side).

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : jopa

Dato : 05-02-05 10:19

René Løweneck skriblede bla:

> Yderst resoursekrævende og meget lang tidshorisont :
> Du kan bygge det op fra bunden i PHP, ASP, ASPX, JAVA eller PERL.

Hej Rene
hvorn skærn.
Er du sikker med hensyn til Java ?

Du mener ikke JavaScript?

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 05-02-05 11:39

Hej John !

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message

> hvorn skærn.

<ot>Fint, jeg har brugt en del tid på at omskrive mit system. Hvordan går
det med dit ? Kender du btw. én, der vil bytte en ASP (eller .NET) Bible
med PHP Bible ? Jeg har nemlig sådan en ubrugt PHP Bible.</ot>

> Er du sikker med hensyn til Java ?

Jeg kender en, der går på datamatiker uddannelsen. Der hygger de sig med at
lave div. aplikationer i Java, deriblandt også webaplikationer (mest
e-formularer mv).

> Du mener ikke JavaScript?

Nej.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : jopa

Dato : 05-02-05 19:39

> [...]
> går det med dit ? Kender du btw. én, der vil bytte en ASP (eller
> .NET) Bible med PHP Bible ? Jeg har nemlig sådan en ubrugt PHP
<ot>
Arbejder mere i webshop brancen pt det er der p.... i

På englais ?

Ja ok men da ikke et fuldt CMS med Java

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 06-02-05 08:41

Hej John !

> <ot>Arbejder mere i webshop brancen pt det er der p.... i
> På englais ?</ot>

<ot>Der kan man se ) Yez englaïs Title: PHP4 Bible Authors: Tim
Converse and Joyce Park Publisher: IDG Books Worlwide Inc. ISBN:
0-7645-4716-x TotalPageCount: 687</ot>

> Ja ok men da ikke et fuldt CMS med Java

Nej ok så, ikke et fullblown CMS ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-02-05 19:49

René Løweneck brought next idea :

> <ot>Fint, jeg har brugt en del tid på at omskrive mit system. Hvordan går
> det med dit ? Kender du btw. én, der vil bytte en ASP (eller .NET) Bible
> med PHP Bible ? Jeg har nemlig sådan en ubrugt PHP Bible.</ot>

Skriv lige privat. Jeg er interesseret i at købe

--
Benny

Fra : jopa

Dato : 05-02-05 19:59

Benny Nissen skriblede bla:
> René Løweneck brought next idea :

> Skriv lige privat. Jeg er interesseret i at købe

Hvis du sælger den til Benny er vi ikke venner mere )

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-02-05 20:12

jopa has brought this to us :

> Hvis du sælger den til Benny er vi ikke venner mere )

Jamen, jeg skal da ikke ødelægge et (forhåbentligt godt) venskab

Nemli' nej. Det' ingen problem. (for nu at blive i en terminologi, som
jopa kender)

:oÞ

--
Benny

Fra : jopa

Dato : 05-02-05 20:36

Benny Nissen skriblede bla:

> Jamen, jeg skal da ikke ødelægge et (forhåbentligt godt) venskab

Ok fint så får du bogen jeg har den selv i forvejen

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-02-05 20:47

jopa formulated on lørdag :
> Benny Nissen skriblede bla:

> Ok fint så får du bogen jeg har den selv i forvejen

Thanx. Forøvrigt (når vi nu er ot), så har jeg et par bøger, som jeg
godt vil af med:

Mastering? Visual C++® 6:
http://www.sybex.com/sybexbooks.nsf/5bf8f403b5b6e4c588256cbe008191a7/174aeefd6e1558c888256bca00627774!OpenDocument

og

Mastering? Perl? 5:
http://www.sybex.com/sybexbooks.nsf/5bf8f403b5b6e4c588256cbe008191a7/b60e1113d84657fc88256bca00628992!OpenDocument

hvis nogen er interesseret.

--
Benny

Fra : René Løweneck

Dato : 06-02-05 08:46

Hej John !

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message

> Hvis du sælger den til Benny er vi ikke venner mere )

Så så, rolig nu )) Selvfølgelig er vi da stadig venner, ikk' )))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 06-02-05 09:31

Hej Benny !

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> Skriv lige privat. Jeg er interesseret i at købe

Oki doki )

René Løweneck
www.loweneck.dk