Wacom Tablet med Imate adaptor?
Fra : Tina H.

Dato : 21-05-01 21:25

Hej NG.

Jeg er ved at blive vanvittig. Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få den til
at virke på min G4 466.

Wacom´s support er under al kritik. Man får det samme svar fra 4-5
forskellige personer, så de er ikke særlig bevendte. De har kun en general
email adresse, så man kan ikke kommunikere med kun 1 person. Derfor gentages
de samme svar I en uendelighed.

Har nogen her fået det til at virke.

Har hentet iMate drivers og har de nyeste drivere fra Wacom. Beskeden der
kommer up når jeg installere er at installer programmet ikke kan finde
Tableten.

Og ja, Tableten virker med ADB tilslutningen på min gamle mac.

Jeg kører med Mac OS 9.1 DK.

Please hjælp. Jeg har virkelig brug for at få den op at køre.

hilsen

Tina

Fra : Simon

Dato : 22-05-01 12:08

For det første skal du sørge for at du har den nyeste version af
iMate-driveren:
<http://www.griffintechnology.com/imate/imate_driver.html>

Du skal sætte iMaten direkte i G4'eren (hvis den ikke er det).

Hvis du ikke ligefrem har en A4/A3 tablet til mange penge kan det bedre
betale sig at købe f.eks. en Graphire-tablet. De kommer med USB og
virker mindst lige så godt som en gammel Intuos. Inde på arbejdet har vi
brugt ADB-tablets til tower- G4'ere og Cubes, og erfaringen er at det er
en seriøst dårlig løsning.

De gamle ADB-plader var i kombination med QuarkXpres den _hyppigste_
grund til bomber (10-15 om dagen), før de nye USB-tablets blev indkøbt.
Så hvis du ikke er i akut pengenød, ville jeg råde dig til at købe en
Graphire...

Derudover vil Wacom ikke understøtte ADB-tablets under OS X, så den er
en død sild i flere henseender. Der var en tråd om det for et par uger
siden, men jeg kunne ikke lige finde den...

Med Venlig Hilse

Simon T

Fra : Tina H.

Dato : 23-05-01 14:33

Hej Simon.

Det er en A4 Tablet jeg har. Derfor vil jeg utroligt gerne have den til at
virke.

Kan problemet være at jeg bruger 2 iMate adaptorer. En til min AppleVision
skærm og så en til Tableten. Derfor er jeg nødt til at bruge en USB Hub,
ellers kan jeg jo ikke bruge det andet USB udstyr jeg har.

Hvis det er problemet og jeg er nødt til at sælge Tableten, suk, suk, hvad
kan jeg så tillade mig at tage for Tableten.

Tak for dit svar. Ja det var mig, der for et stykke tid siden, stillede det
samme spørgsmål.

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 23-05-01 14:48

Tina H. skrev

> Hvis det er problemet og jeg er nødt til at sælge Tableten, suk, suk, hvad
> kan jeg så tillade mig at tage for Tableten.

en 50´er, men kun hvis du lover, at du ikke prøver at sælge den til andre
end mig

Anders

Fra : Tina H.

Dato : 23-05-01 15:01

in article B7318C2A.42A5%newton@os.dk, Anders Jakobsen at newton@os.dk wrote
on 23/05/01 15:47:

> Tina H. skrev

> en 50´er, men kun hvis du lover, at du ikke prøver at sælge den til andre
> end mig
>
> Anders

Meget morsomt.

Tina

Fra : Simon

Dato : 23-05-01 23:55

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hej Simon.
>
> Det er en A4 Tablet jeg har. Derfor vil jeg utroligt gerne have den til at
> virke.

Av ja, den vil være kedelig at opgive!

> Kan problemet være at jeg bruger 2 iMate adaptorer. En til min AppleVision
> skærm og så en til Tableten. Derfor er jeg nødt til at bruge en USB Hub,
> ellers kan jeg jo ikke bruge det andet USB udstyr jeg har.

Wow! 2 iMates på en gang. Det er da lettere overkill? Kan du ikke sætte
skærmen i tabletens gennemgangsstik, eller tableten i skærmen? Det burde
da være nok...
Derudover kan jeg fortælle dig at iMaten er gladest for at sidde
direkte i computeren.

> Hvis det er problemet og jeg er nødt til at sælge Tableten, suk, suk, hvad
> kan jeg så tillade mig at tage for Tableten.

Det ved jeg ikke... Anyone?

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Tina H.

Dato : 24-05-01 13:05

> [...]
> da være nok...
> Derudover kan jeg fortælle dig at iMaten er gladest for at sidde

Hej Simon,

Tusind tak for dit gode råd. Nu virker min Tablet. Ja, det er jo nogle gange
de små ting, som giver de store underværker.

Godt du kunne se skoven for bar træer. Det er selvfølgelig skide irriterende
at jeg ikke selv kunne komme frem til denne simple løsning.

Så er det jo godt vi kan hjælpe hinanden.

Tak.

hilsen

en rigtig glad

Tina