Rørisolering
Fra : hjorte@mail.tele.dk

Dato : 21-05-01 21:14

Hvad er den bedste isoleringstype til varmerørerne i et
centralvarmeanlæg? Rørskåle fra fx. Rockwool (Universal rørskål) eller
det jeg har i øjeblikket: noget der ligner glasvæv omviklet med gaze,
som derefter er malet/kalket hvidt?

/Henrik

Fra : Aksel

Dato : 21-05-01 22:04

Det er nemmest at bruge skumrør, de findes i flere typer, nogle med lynlås,
men de er temmelig dyre.
Det er muligt at rockwool isolerer bedre, men det er sværere at bruge.

MVH Aksel

Fra : Gert Espersen

Dato : 22-05-01 07:52

Hej

Skumrør er meget nemme at montere.....men også dyre......

Glasuld / Rockwool er ikke nemt at arbejde med uden at man klemmer det,
og så forsvinder en del af ideen jo. Dog findes der nogen færdige
"strømper" man kan bruge, men vist kun til større rørdimensioner, så som
ventilationsrør o.lign.

Det du p.t. har isoleret med, lyder som en god gammeldags
asbestkappe.....så pas på når (hvis) du demonterer den!!

M.v.h.

-Gert..

Fra : Jan Olesen

Dato : 22-05-01 19:56

Hej
Rørskåle fra Rockwool er lette at arbejde med. Desuden køber du klødsel som
er ligner sækkelærred og fås i ca 10 cm ruller. rul det om med 1 cm
overlap, lim fask med alm. tapetklister og mal når det er tørt. Så har du
noget der ligner resten og ser prof ud.
Med venlig hilsen
Jan