Flytte webmail mellem webhoteller
Fra : Lars [2000]

Dato : 11-02-05 18:06

Jeg har et websted med tilhørende webmail hos enavn.dk som jeg er ved at
flytte til et websted med webmail hos surftown.dk.

Er det muligt at overføre mails fra den gamel til dnnye webmail med den
originale afsenderadresse og modtagedato intakt, og hvordan gør man?

- Lars

Fra : Erik Andersen

Dato : 11-02-05 19:05

"Lars [2000]" <intet@steds.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det muligt at overføre mails fra den gamel til dnnye webmail med den
> originale afsenderadresse og modtagedato intakt, og hvordan gør man?

Det vil jeg sige er umuligt, medmindre de benytter det samme system og
sender f.eks en tar fil til din nye udbyder

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 11-02-05 20:42

Erik Andersen wrote:
> "Lars [2000]" <intet@steds.dk> wrote in message

> Det vil jeg sige er umuligt, medmindre de benytter det samme system og
> sender f.eks en tar fil til din nye udbyder

Hvis begge udbydere kører IMAP er det bare at flytte brevene fra den ene
konto til den anden. Headerne vil være intakte. Uden IMAP er der nok
ikke så meget at gøre.

/Kjeld

Fra : Erik Andersen

Dato : 11-02-05 22:07

> Hvis begge udbydere kører IMAP er det bare at flytte brevene fra den ene
> konto til den anden. Headerne vil være intakte. Uden IMAP er der nok ikke
> så meget at gøre.

Hvis du benytter imapd benytter den standard MBOX format, de fleste benytter
dog Maildir (courier), derimod ved du ikke hvilken type format det ligger i
hos surftown, det kunne evt vaere et helt andet format, f.eks liggende i en
database eller lign, og det er jo straks mere kompliceret