Hvilken news udbyder
Fra : mig

Dato : 05-02-05 10:37

Jeg er for nyligt flyttet til cc.
Dette har ikke været en god oplevelse med hensyn til binære
newsgrupper.
Jeg overvejer hvilken news udbyder jeg skal vælge for at få en god
forhold mellem pris og hastighed.
Jeg har set følgende priser for ubegrænset dl.

usenetserver.com   40$/kvartal
ngroups.net        40$/kvartal
100proofnews.com    60$/år

Er der nogle der har erfaringer med stabilitet, dl hastighed mm.med
disse eller andre udbydere

jvm

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 05-02-05 13:12

mig <mig@min.dk> wrote in news:Xns95F46C00EABCFmigmindk@212.242.40.196:

> [...]
> ngroups.net 40$/kvartal
> 100proofnews.com 60$/år
>

> Er der nogle der har erfaringer med stabilitet, dl hastighed mm.med

Ihvertfald ikke Usenetserver eller 100proofnews.
Usenetserver har meget ustabile servere og en pokkers masse ukomplethed
i alle deres binære grupper. Kunderne flygter PT fra dem.
Desuden kendt som en af dem der supporter spammere og ignorerer
henvendelser ang. misbrug.
100proofnews er kendt som fuskere og bedragere med ustabile servere der
kun er ude på at hive pengene ud af lommen af folk.
Er desuden også kendt som spam supporter på ligefod med Usenetserver.

NG Groups kender jeg ikke lige, så dem har jeg ingen info om.
Men en ting er altid god at huske: Man får hvad man betaler for.
Godt nok betaler jeg mere hos Giganews end de priser du nævner,
men så har tilgengæld også en vitterlig faens god news på både
hastigheder,komplethed,ubegrænset dl og support.
Du kan prøve at læse om hvad de kan tilbyde på www.giganews.com

Sejersen.

Fra : Mads

Dato : 05-02-05 13:49

On Sat, 5 Feb 2005 09:37:01 +0000 (UTC), mig <mig@min.dk> wrote:

> [...]
>ngroups.net        40$/kvartal
>100proofnews.com    60$/år
>

>Er der nogle der har erfaringer med stabilitet, dl hastighed mm.med

Jeg kan anbefale Easynews. De er klippestabile og har alle
de binære grupper. Deres server er meget hurtig. Jeg kan f.eks.
hive filer ned med 600+ KB/sek
De har dog ikke ubegrænset dl, men $10 for 10 GB (eller pr måned)
er da heller ikke så galt medmindre du plejer at hente 100 GB på
en måned.

Du kan læse mere på www.easynews.com

mvh Mads

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 05-02-05 16:41

"mig" <mig@min.dk> skrev i en meddelelse

> ngroups.net 40$/kvartal
> 100proofnews.com 60$/år
>

> Er der nogle der har erfaringer med stabilitet, dl hastighed mm.med
> disse eller andre udbydere

Jeg har ikke erfaringer med de nævnte udbydere, men vil bare lige sige at
jeg på det varmeste kan anbefale www.newshosting.com som jeg har brugt i de
seneste år. De har en rigtig god completion og ca. 24 dages retention på
binære.
Jeg har kun 1Mbit forbindelse så jeg kan ikke sige så meget om deres
hastighed andet end at 1 tråd er nok til at nå min grænse så med 6-8 tråde
skulle det kunne gå pænt hurtigt.

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : Jens.

Dato : 06-02-05 00:37

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har kun 1Mbit forbindelse så jeg kan ikke sige så meget om deres
> hastighed andet end at 1 tråd er nok til at nå min grænse så med 6-8

hvilken newsreader kan man så bruge for at få de 4 forbindelser når man har
købt ubegrænset download.

og hvordan indstiller man den til de 4 forbindelser.

jens.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-02-05 14:19

On Sun, 6 Feb 2005 00:37:25 +0100, Jens. wrote:

> hvilken newsreader kan man så bruge for at få de 4 forbindelser når man har
> købt ubegrænset download.

Hvis du har købt ubegrænset adgang, så er det vel pga binære NG.

PowerGrab fra http://www.cosmicwolf.com/ kan anbefales

BNR2 er bedre til nogle ting, men noget ustabil ved mig.

Prøv dem begge (jeg supplerer "incompletes" med BNR2, da den kan gemme alt
den henter)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Jens.

Dato : 06-02-05 18:56

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> BNR2 er bedre til nogle ting, men noget ustabil ved mig.
>
> Prøv dem begge (jeg supplerer "incompletes" med BNR2, da den kan

ok det vil jeg så prøve.

og tak for hjælpen.

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-02-05 12:56

mig <mig@min.dk> skrev 2005-02-05:
> [...]
> ngroups.net        40$/kvartal
> 100proofnews.com    60$/år
>

> Er der nogle der har erfaringer med stabilitet, dl hastighed mm.med

Hvis du ikke behøver binaere grupper så er sunsite.dk et godt bud.

Jeg kender ingen af de overstående udbydere men jeg har hørt at
http://news.astraweb.com og newshosting.com er gode.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Mads

Dato : 06-02-05 14:25

On 06 Feb 2005 11:56:10 GMT, Martin Schultz
<news2004@adsltips.invalid> wrote:

>Hvis du ikke behøver binaere grupper så er sunsite.dk et godt bud.

Når nu manden skriver :

hvad tror du så selv ?