Thunderbird plain text or HTML?
Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 01-02-05 10:21

Hej
Jeg har nu kørt med Tunderbird i nogle månder og er meget glad for
dette, men jeg kan ikke komme af med et spørgsmål der pupper op når jeg
klikker send, om hvorvidt jeg vil sende i plain text, plain text og HTML
eller kun HTML, er det nogle indstillinger jeg selv har lavet (ha ha)
eller er det noget der følger med og hvordan kan jeg rette det.
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-02-05 10:35

Den 01-02-05 10.21 skrev Kevin Vilhelmsen følgende:

> klikker send, om hvorvidt jeg vil sende i plain text, plain text og HTML
> eller kun HTML, er det nogle indstillinger jeg selv har lavet (ha ha)
> eller er det noget der følger med og hvordan kan jeg rette det.

Hvis du går ind i adressebogen, kan du angive hvordan den enkelte
modtager skal have sin mail. Herefter spørges der ikke, når du sender
mail til vedkommende.

I adressebogen markerer du den ønskede modtager og klikker på
Properties. På fanebladet Contact har du en dropdownboks ud for Prefers
to recieve... Når den står på Unknown, spørges du ved afsendelsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 01-02-05 14:45

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Properties. På fanebladet Contact har du en dropdownboks ud for Prefers
> to recieve... Når den står på Unknown, spørges du ved afsendelsen.

Ja men det var rigtigt fint, bortset fra at jeg havde end del kort der
lige skulle rettes, men nu funker det, tak for hjælpen.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 01-02-05 22:36

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41ff4a19$0$48322$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> HTML, er det nogle indstillinger jeg selv har lavet (ha ha) eller er det
> noget der følger med og hvordan kan jeg rette det.

Hej Kevin
Du har mulighed for at lave nogle generelle indstillinger ! (håber du bruger
den danske oversættelse)

Funktioner -> Indstillinger -> Ny meddelelse -> Afsendelsesindstillinger ->
Tekstformat -> HTML + ren tekst (plain text) og du får ikke disse spørgsmål
mere.

Bruger du en engelsk udgave, så skriv evt. tilbage das jeg kan sende dig et
skærmdump af indstillingerne.

Hilsen

Jørgen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 02-02-05 13:21

Jørgen Madsen wrote:
> [...]
> mere.
>
> Bruger du en engelsk udgave, så skriv evt. tilbage das jeg kan sende dig et

Tusind tak for hjælpen.
Jeg kører den engelske, men det var ikke svært at finde rundt og ordne
det ved hjælp af vejledningen!
Hvor har du fundet den danske eller mere præcist hvornår er der kommet
en dansk og er det samme version som min 0.9?

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-05 14:11

Den 02-02-05 13.21 skrev Kevin Vilhelmsen følgende:

> Hvor har du fundet den danske eller mere præcist hvornår er der kommet
> en dansk og er det samme version som min 0.9?

Version 1.0 er udkommet på engelsk, og der er udkommet en dansk
sprogpakke, man manuelt kan installere på den. Men du er nok bedre
stillet med at vente lidt endnu, en dansk udgave af version 1.0 er lige
på trapperne og skulle komme i dag eller en af de nærmeste dage.

Du kan finde danske versioner af Mozilla, Firefox og Thunderbird på
http://mozilladanmark.dk.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 02-02-05 16:54

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> på trapperne og skulle komme i dag eller en af de nærmeste dage.
>
> Du kan finde danske versioner af Mozilla, Firefox og Thunderbird på

Ja for f.....
Du har ret jeg har insalleret 1.0 for længe siden, men jeg bruger 0.9 da
der er kans med subcribtion til nyhedsgrupper, noget jeg spurgt om hjælp
til her, giv lyd hvis du er interreseret så skal jeg forklare.
Jeg har altså både den ene og den anden men bruger 0.9

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-05 22:00

Den 02-02-05 16.54 skrev Kevin Vilhelmsen følgende:

> Du har ret jeg har insalleret 1.0 for længe siden, men jeg bruger 0.9 da
> der er kans med subcribtion til nyhedsgrupper, noget jeg spurgt om hjælp

Hvad er problemet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 02-02-05 23:32

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvad er problemet?

Når jeg åbner grupperne bliver jeg spurgt om jeg vil subscribe den
gruppe, og det uanset hvad jeg har forsøgrt eksempelvis at unsubscribe
alle sammen det nytter ikke noget, jeg har også smidt det hele ud og
downloaded igen.
Derfor er det nu sådan at jeg åbner 0.9 versionen som ikke er default
ved at åbne en mail fra guloggratis, så åbner 0.9 og der frungerer det,
det er ikke muligt at smide 1.0 væk uden at der bliver nogle rester tilbage?
jeg kan se at det bliver svært at forstå, men jeg kan nok ikke gøre det
meget bedre, altså; hvis jeg åbner Thunderbird almindeligt starter 1.0
som er den seneste downloadede, men den virker ikke til news da den
altid spørger om jeg vil subscribe! Og det gider jeg jo ikke at sidde at
trykke på hver gang.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-02-05 00:21

Den 02-02-05 23.32 skrev Kevin Vilhelmsen følgende:

> Når jeg åbner grupperne bliver jeg spurgt om jeg vil subscribe den
> gruppe

Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår problemet. Du må nok forklare det
mere tydeligt.

Hvad mener du med: når du åbner grupperne? Når du åbner grupperne, er de
vel allerede subscribed? Vil du åbne en gruppe uden at subscribe den? Og
i så fald, hvorfor?

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 03-02-05 09:38

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> Hvad mener du med: når du åbner grupperne? Når du åbner grupperne, er de
> vel allerede subscribed? Vil du åbne en gruppe uden at subscribe den? Og

Ja jeg ved det er kompliceret, men vi tager det step by step:
Når jeg åbner grupper jeg HAR subscribed spørger den uanset hvad jeg gør
hver gang om jeg vil subscribe. Altså igen og igen.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-02-05 11:12

Den 03-02-05 09.38 skrev Kevin Vilhelmsen følgende:

> Ja jeg ved det er kompliceret, men vi tager det step by step:
> Når jeg åbner grupper jeg HAR subscribed spørger den uanset hvad jeg gør
> hver gang om jeg vil subscribe. Altså igen og igen.

Ok, den er speciel, og det må godt nok være irriterende. Jeg har ingen
anelse om hvorfor. Har du prøvet at afinstallere både version 0.9 og 1.0
derefter installere version 1.0 igen?

Der kan også være noget galt med din profil, og den slettes ikke, når du
afinstallerer. Jeg har ikke selv prøvet dette, så det er på eget ansvar,
men du kan prøve at slette din profil, eller rettere mappen "News" i din
profil. Du bør nok først lige tage en backup af hele profilen, så du kan
gendanne den i værste fald.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få Outlook Express til at agere elektronisk sekretær, der sorterer din

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 03-02-05 13:22

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> men du kan prøve at slette din profil, eller rettere mappen "News" i din
> profil. Du bør nok først lige tage en backup af hele profilen, så du kan

Hvad mener du med profil?
Hvor retter jeg den?

Meeen når lukker THB ned og åbner det ved gå ind på guloggratis (bare et
eksempel), og lader som om jeg vil skrive en mail til en annoncør, så
åbner den jo automatisk version 0.9 op, og der er ingen problemer med
subscribe altså der gør den det ikke.
Risikoen ved at smide det hele ud er vel ikke så stor, men hvis jeg skal
lave en backup på en cd ved jeg ikke helt hvad jeg gør?, (bare stå af
hvis det bliver for meget i øvrigt).

Og tak for hjælpen so far
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : L[x]

Dato : 03-02-05 15:16

Kevin Vilhelmsen wrote:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at løse det yderst underlige
"subscribe problem" du har, men jeg forstår det som om du har både
version 0.9 og 1.0 inde, er det korrekt? Hvis så, måske er det derfor du
har problemer?

> Hvad mener du med profil?

Thunderbird kan køre med flere profiler, det kan vel groft sidestilles
med "identiteter" i outlook express. Med andre ord, kan du lave flere
profiler i tb, så flere brugere kan benytte samme program uden at have
adgang til den andres mails, indstillinger mm.

http://www.mozilla.org/support/thunderbird/profile

> Risikoen ved at smide det hele ud er vel ikke så stor, men hvis jeg skal
> lave en backup på en cd ved jeg ikke helt hvad jeg gør?, (bare stå af
> hvis det bliver for meget i øvrigt).

Hvis du kører windows kan evt. bruge mozbackup til at tage en back up af
din profil samt mails. Vær opmærksom på at hvis du har valgt at gemme
dine mails et andet sted end standard, så skal du ændre det igen efter
at have lagt profilen ind igen. Mozbackup kan af en eller anden grund
ikke helt finde ud af det. Det har drillet mig lidt. Mozbackup kan
findes her:

http://mozbackup.jasnapaka.com/

Kig i øvrigt lidt på dette:

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 04-02-05 07:23

L[x] wrote:
> [...]
> at have lagt profilen ind igen. Mozbackup kan af en eller anden grund
> ikke helt finde ud af det. Det har drillet mig lidt. Mozbackup kan

Tak for input.
Mangler der ikke et link her til sidst?

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : L[x]

Dato : 06-02-05 17:39

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Tak for input.
> Mangler der ikke et link her til sidst?

Det var så lidt. Både og, det er egentligt fordi jeg glemte at slette
den sidste linie. Beklager.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-02-05 16:26

Den 03-02-05 13.21 skrev Kevin Vilhelmsen følgende:

> Hvad mener du med profil?

Alle dine brugerindstillinger i Thunderbird samt dine mails, newsindlæg osv.

> Hvor retter jeg den?

Det hele ligger i en mappe, der vist typisk ligger som C:\document and
setting\brugernavn\thunderbird

Hvis du ikke har specielle data, du vil gemme, kan du bare slette hele
mappen - efter du har afinstalleret de to versioner af Thunderbird.

Hvis du vil gemme mails, kan du i første omgang prøve blot at slette
mappen "News", der typisk ligger som C:\document and
setting\brugernavn\thunderbird\profiles\underligtmappenavn\News

HUSK! Tag en backup, hvis du vil gemme data, også selvom du nøjes med at
slette news-mappen. Brug evt. Mozbackup som L[x] nævner - og eftersom
der åbenbart kan være problemer med den, så gem for en sikkerheds skyld
også en ekstra backup - du kan evt. bare lave en zip-fil af ovennævnte
thunderbird-mappe inklusiv undermapper.

Hvis du vil have Thunderbird på dansk, så vent et par dage, indtil den
danske udgave er kommet.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 04-02-05 07:25

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> thunderbird-mappe inklusiv undermapper.
>
> Hvis du vil have Thunderbird på dansk, så vent et par dage, indtil den

Jeg venter med at gøre noget indtil næste version udkommer, dansk eller
eng er underordnet.
Tak for input.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen