E-Mail
webnoob 5265
[Dialog]
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-05 14:00

Hej alle

Hvordan laver jeg et filter af den type der slukker for tråde som
f.eks. BW har startet, men kun sætter indlæg til læst hvis de er
svar på en tråd?

Jeg har prøvet med

-200 From "BW"
+90 From "BW" Subject "Re: "

men det virker ikke. Jeg har også prøvet med:

+90 Subject "Re: "
-200 From "BW"

og det virker, men til gengæld pladres der grønne 90'ere ud over
det hele, og det vil jeg gerne være fir for.

Begge løsninger er kombineret med

[*]
!markread Score %<-50
!ignore Score %<-150

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-05 14:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvordan laver jeg et filter af den type der slukker for tråde som
> f.eks. BW har startet, men kun sætter indlæg til læst hvis de er
> svar på en tråd?

Jeg kender ikke det store til filtrering i Dialog, men du skal
formentlig ind og filtrere på References-headeren - og om
muligt finde noget unikt ved BW's messageID'er som du kan filtrere
på.

Hvis BW's msgID bare genereres frit, tror jeg ikke du kan opnå det
ønskede, men hvis det indeholder noget fast - enten en unik FQDN-
del eller et idToken som fx Xnews anvender - kan du bruge det til
et References-filter.

Kan References-filtreringen ikke bruges, er det muligt at du kan få
Dialog til automatisk at tilføje msgID på trådstartende indlæg fra
BW til en references-regel der scorer efterfølgende svarindlæg som
ønsket.

> -200 From "BW"
> +90 From "BW" Subject "Re: "

Linjen herover fanger vel bare svar-indlæg fra BW - ikke svar på
BW's indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-05 15:31

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Jeg kender ikke det store til filtrering i Dialog, men du skal
> formentlig ind og filtrere på References-headeren

BW var bare en generisk betegnelse. Jeg kan sagtens fange hans
indlæg. I modsætning til andre trælse bananer skifter han aldrig
navn.

> Linjen herover fanger vel bare svar-indlæg fra BW - ikke svar på
> BW's indlæg.

Korrekt, men det problem lever jeg med. Flere af dem der ofte
svarer ham, ryger alligevel i mit killfilter af andre årsager.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-05 16:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> Korrekt, men det problem lever jeg med. Flere af dem der ofte
> svarer ham, ryger alligevel i mit killfilter af andre årsager.

En feature i Dialog som jeg egentlig var træt af, har vist sig at
være genial:

Hvis jeg ignorerer et indlæg, ignoreres kun underindlæg dertil.
Agent ignorerer automatisk hele tråden. Derfor er Agent nemmere
til hele tråde - men Dialog er jo skræddersyet til at slukke for
en undergren uden at genere hovedtråden. På den måde har jeg løst
problemet.

Jeg er dog stadig interesseret i hvordan jeg kan lave det andet.