[Dialog] Understregninger af forkortelser
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-05 15:33

Hej alle

Hvad er grunden til at Dialog sætter streg under forskellige
forkortelser?

Eksempler: PS og HTML

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-05 15:43

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvad er grunden til at Dialog sætter streg under forskellige
> forkortelser?

Fordi der som standard er hak i "Show Acronyms" (Settings => General
Settings => View)

> Eksempler: PS og HTML

Det kan heldigvis slås fra - akronym-udvidelsen forstår kun
internationale forkortelser, og man får derfor en del forkerte
forklaringer på danske forkortelser.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carl Drud

Dato : 26-01-05 17:56

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det kan heldigvis slås fra - akronym-udvidelsen forstår kun
> internationale forkortelser, og man får derfor en del forkerte
> forklaringer på danske forkortelser.

Du kan redigere i "acro.dat" filen i dit Dialog folder. Eller rettere du
tilføjer bare dine Dk forkortelser i "acrocust.dat" filen. Indgangene i
den "overruler" dem i "acro.dat" filen så vidt jeg ved.

Carl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-05 11:49

Carl Drud skrev:

> Du kan redigere i "acro.dat" filen i dit Dialog folder. Eller rettere du
> tilføjer bare dine Dk forkortelser i "acrocust.dat" filen.

O.k. - det er jo smart nok. Men noget af fidusen med akronymudvidelsen
forsvinder jo når man selv skal ind og definere dem. Hvis programmet kan
fås i lokaliserede versioner (det er vist ikke tilfældet?), kunne man
lade landespecifikke akronymfiler indgå i sådan en pakke, men som det er
nu, synes jeg stadig at funktionen er mere til gene end til gavn.

--
Jens Gyldenkærne Clausen