valg af mailprogram
Fra : Thomas Gade

Dato : 23-01-05 14:21

Jeg sidder og overvejer at skifte til at andet mailprogram, kører for tiden
med OE.

Vil egentlig gerne have et mailprogram der yder en større sikkerhed end OE,
og som er bedre til at sortere spam fra.
Det må selvfølgelig også gerne have flere "smarte" funktioner, men der er
især sikkerhed der er vigtigt.

Er der nogen der vil give et bud på hvad der er godt og hvorfor?
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Jesper Sommer

Dato : 23-01-05 15:14

Thomas Gade wrote:
> [...]
> især sikkerhed der er vigtigt.
>
> Er der nogen der vil give et bud på hvad der er godt og hvorfor?

Jeg anvender selv Mozilla Thunderbird, og er eget tilfreds med det.
Særligt som alternativ til Outlook Express, som jeg benyttede tidligere.

Mozilla Thunderbird er gratis, og kan downloades fra:

http://www.mozilla.org

Lige som browseren Mozilla Firefox, er produktet skruet sammen af meget
dygtige IT entusiaster, som går op i sikkerhed, åbnehed og anvendelse af
korrekte datalogiske principper. Derfor er programmerne også meget sikre.

Spamfilteret i Mozilla Thunderbird er noget af det absolut bedste jeg
nogen sinde har anvendt. Det har til dato fangen 99% af alt Spam jeg
modtager, og på 5 måneder kun fejlbehandlet 1 mail som Spam.

Filteret fungerer på den måde, at det i starten næsten ikke sorterer
noget fra. Derefter markerer man selv hvilke mails der er spam. Efter få
dage har programmet "lært" hvad man syntes er Spam, og kan selv sorterer
det fra. Jeg modtager ca. 5-6 rigtige mails og 50-70 spam-mails i
døgnet. Sidstnævnte ser jeg aldrig mere - hvilket er pragtfuldt !

Nyhedsgruppe-modulet er også skønt at arbejde med, og er efter min
mening mere behageligt at arbejde med end Outlook Express. Jeg kan dog
ikke komme med konkrete punkter hvor Outlook Express er "dårligt", jeg
tror bare at Mozilla Thunderbird bedre matcher de ønsker jeg har til en
god og intuitiv brugerflade.

Programmet kan anvendes på Windows, diverse Linux, og Mac computere. Har
du derfor lært det at kende, kan du bruge det på næsten alle slags
operativsystemer der findes.

God fornøjelse

Venligst

- Jesper

Fra : Thomas Gade

Dato : 24-01-05 20:55

> Jeg anvender selv Mozilla Thunderbird, og er eget tilfreds med det.
> Særligt som alternativ til Outlook Express, som jeg benyttede tidligere.

Tak for dit svar firebird får en chance for at vise sit værd.

Mvh
Thomas